Kedden kiadta az átalakított versenynaptár első, európai fázisát a Formula-1: július elejétől szeptember elejéig összesen nyolc fordulót bonyolítanának le Európában, egész konkrétan Spielbergben (dupla), a Hungaroringen, Silverstone-ban (dupla), Barcelonában, Spában és Monzában. A további menetrendről egyelőre nem lehet semmi biztosat tudni: a hivatalos közlemény szerint a „következő hetekben” várható tájékoztatás a későbbi versenyekről, míg Chase Carey, az F1 vezérigazgatója úgy fogalmazott, hogy nem szabtak maguknak határidőt a teljes naptár véglegesítésére.
Ennek ellenére vannak pletykák arról, hogyan festhet az őszi program, mely futamokat rendezhetnek meg és melyek eshetnek ki a naptárból. Arról például már mi is beszámoltunk, hogy az egyéb kontinensekre való utazási nehézségek miatt elképzelhető, hogy az Olasz Nagydíjjal még nem ér véget az európai túra. Az Auto Motor und Sport értesülései szerint az F1 valóban további két futamot szeretne az öreg kontinensen rendezni, s erre a legjobb esélye a már korábban is tartaléknak tekintett, az idei eredeti naptárban nem is szereplő lehet a legesélyesebb. Azt nem lehet kizárni, hogy egyik vagy mindkét német verseny helyett esetleg Mugello vagy Imola jut szerephez, de az AMuS szerint valószínűbb a hockenheimi dupla amiatt, mert Monza révén már van Olaszországnak futama.
Már csak azért is szüksége lehet az F1-nek a további európai állomásokra, mert úgy hírlik, több nagydíj sorsa is eléggé ingatag lábakon áll. Szingapúr és Baku a városi jellege miatt csak nézőkkel együtt működne, ráadásul elég hosszú felkészülési időt igényelnek az ottani nagydíjak, így ezek a versenyek valószínűleg kiesnek a naptárból. Suzuka lefújása azért tűnik valószínűnek, mert Japán azt tervezi, hogy jövő márciusig megtiltja a beutazást Európából és az Egyesült Államokból. Vietnám eközben állítólag jelezte az F1 felé, hogy nem örülnének az őszi rendezésnek, inkább várnának 2021-ig a debütálással. Kanadáról és Kínáról nem tesz említést az értesüléscsokor, de előbbi az időjárás miatt legkésőbb október elején láthatná vendégül a mezőnyt, de nem valószínű, hogy egyetlen forduló miatt átutazna Észak-Amerikába a mezőny.
A felsorolt, kiesés előtt álló helyszínek helyett a hírek szerint a német dupla mellett Szocsiban is két versenyt tervezhet a Formula-1. Az Orosz Nagydíjnak otthont adó pálya a hotelek közelsége és az egyéb létesítményei révén tökéletes lehetőséget kínál a mezőny izolálására. A promóter a Motorsport.com szakoldalnak nyilatkozva meg is erősítette, hogy tárgyalnak a sportág vezetőivel a pontos formátumról, és nyitottak egy esetleges duplázásra.
Ami az amerikai kontinens három futamát illeti: Mexikóváros és Interlagos is nemrég magabiztosan nyilatkozott azzal kapcsolatban, hogy megtartanák az eredeti dátumaikat (november 1. és 15.), és már nézők előtt rendeznének versenyeket, viszont a dél-amerikai járványügyi helyzet egyelőre kérdésessé teszi ezt. Az USA Nagydíj helyzete ugyancsak bizonytalan: a hírek szerint a Circuit of the Americas anyagi helyzete igencsak instabil az elmaradó rendezvények miatt (az IndyCar például már kirakta a naptárából). Viszont nem kizárt, hogy Austin alternatívájaként beugorhat Indianapolis, amely legutóbb 2007-ben adott otthont F1-es viadalnak.
A sok bizonytalanság ellenére a szezon befejezése viszont eléggé eldöntöttnek látszik: egybehangzó értesülések szerint a két közel-keleti pálya közül Bahrein két, Abu Dhabi pedig egy versenyt rendezne, utóbbival zárulna december 13-án az idény. Ha a fentieket összegezzük, valóban 17-18 futamot versenynaptárt kaphatunk, amely a Liberty szándéka már hetek óta. Ahhoz, hogy a televíziós közvetítések jogdíja ne csökkenjen, így ne essenek el további pénztől a csapatok, 15 nagydíjat kell legalább teljesíteni.