A Formula-1-es híreket böngészve mindannyiunk számára világossá vált, a járvány kitörésével mekkora problémával szembesült a Formula-1 világa (is). Rég tapasztalt bizonytalanság lett úrrá a száguldó cirkuszon, egyelőre az is kérdés, idén egyáltalán lesznek-e versenyek. Az FIA elnöke a válság kezdete óta most először adott interjút, és rögtön erős témát, az F1 jövőjét hozta szóba. Számára nyilvánvaló, hogy az eddig kitaposott út helyett valami más vár a királykategóriára.
„Nem hiszem, hogy egy gyártónak most a megszakítás nélküli versenyzés az elsődleges célja. Remélem, hogy mindenki maradni fog, ennek érdekében mindenkit meg kell hallgatnunk, de még a nagyok sem vehetnek semmit biztosra. Alázatosnak kell lennünk: imádjuk ezt a sportot, de a társadalom számára nem létfontosságú a létezése - emiatt biztosra kell mennünk, hogy helyes döntéseket hozunk. Idővel vissza fog térni, és igazán remélem, hogy jobb lesz, mint előtte” – nyilatkozta a Motorsport munkatársának.
Meglátása szerint az FIA dolga egy olyan széria biztosítása, ami krízis idején is vonzó a résztvevők számára. „Biztos vagyok benne, hogy számos csapatnak, beszállítónak és gyártónak felül kell vizsgálnia a programját. Talán arra kényszerülnek, hogy befejezzék. Nekünk kell bátorítanunk őket arra, hogy kedveljék a versenyzést, és szükségük legyen rá. Ez a mi felelősségünk.”
Akármelyik oldalhoz fordulunk, a legégetőbb kérdés mindenki részéről az, hogy mikor kezdődhet végre a szezon. Todt osztja Ross Brawn véleményét, aki a jelenlegi helyzetet figyelembe véve 19 futammal számol év végéig. „Úgy látom, hogy havi két-három versenyhétvégével számolhatunk, amint kiderül, mikor kezdhetünk. Ha júliusban vagy augusztusban rajtolunk, akkor van öt-hat hónapunk decemberig, szorozva hárommal.” Ennek érdekében a versenynaptár teljes átszervezésére, és bizonyos helyszíneken zárt ajtós futamokra lenne szükség. Januári szezonzáró is szóba került, de ezt Todt valószínűtlennek tartja.
A járvány kitörésére egyébként egy lehetőségként tekint az FIA elnöke, amiből valami pozitív is kisülhet. „Minden krízis sok rosszal jár, de némi jó is van köztük. Az egyik, hogy alkalmunk adódik jobbá tenni a jövőt. az F1-ben olyan magasságokat értünk el [a költségekkel], amit nem hagyhatunk szó nélkül” – fűzte hozzá.