Steward
Balogh Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2020. november 29. vasárnap
F1

Bottas már egy éve is tudott a Mercedes forradalmi újításáról

Remekül titokban tartották a német gyári istállónál a forradalmian új, kettős tengelyű kormányzási rendszert, pedig Valtteri Bottas már közel egy éve tudott mindenről. De ez valóban előny lesz?

Csütörtökön robbant a bomba a múlt heti barcelonai teszteléseken, amikor a belső kamerás felvételeken egyértelműen látszott, hogy Lewis Hamilton nem csak oldalra tudja mozgatni a kormánykereket, hanem előre-hátra is, amivel jól láthatóan befolyásolta az első kerekek dőlésszögét.

Azonnal ez a jelenség került a középpontba, a szakértők szerint a megoldás nem ütközik semmilyen szabályba jelenleg, bár előre tudható, hogy 2021-től tilos lesz használni, mert akkor már az új szabályozás ezt nem fogja megengedni. Néhány istálló már a lemásolását fontolgatja, mások viszont nem is akarnak foglalkozni ezzel az innovációval, inkább fontosabb szegmensekre összpontosítanak.

A Mercedes finn pilótája elárulta, hogy valójában ő már tavaly ilyenkor tudott az új, akkor még fejlesztés alatt álló eszközről. „Nagyon régóta tisztában vagyok vele, hogy fejlesztés alatt állt. Amikor először hallottam róla, az már közel egy teljes évvel ezelőtt történt. Nem egy hirtelen, gyors innovációról van szó” – idézi Valtteri Bottast a Grandprix247.com szakoldal.

Bottas már réges régen tudott a dupla tengelyű kormány fejlesztéséről


„Nem egyszerű dolog ezt kifejleszteni és megfelelően munkára is fogni. Számunkra is egy nagy projekt része volt, úgyhogy nem lesz olyan egyszerű a DAS-t csak úgy lemásolni. Jó érzés olyan csapatban lenni, akik ilyen típusú rendszereket is bevetnek, sok mindent elárul arról, milyen nagyszerű koponyák dolgoznak nálunk.”

„Remélem, hogy egyértelmű előnyt hoz majd nekünk, de hogy pontosan mekkorát, ez még számunkra is nagy kérdés. Az viszont kétségtelen, hogy jó helyzetbe hoz minket. Hogy van, aki továbbra is megkérdőjelezi ennek szabályosságát? Nem hiszem, hogy csapatunk olyan dolgokat tervezne, amiről azt gondolnák, hogy úgyis azonnal betiltják.”

„A rendszer egyébként remekül működik és stabil, egyszer sem okozott váratlan nehézséget. Egyébként pedig csak akkor mozgatja a pilóta, amikor ő maga akarja. Tény, hogy még mi is csak tanulgatjuk, mennyi potenciál rejlik a rendszerben és hogyan is fog igazán jól működni, az első napon még nem is használtuk, a másodiktól már igen” – utalt a háromnapos tesztre Bottas.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?