A korábbi évek vergődése után tavaly végre feltámadt poraiból a patinás istálló és bár ez csak egyetlen, szerencsével megszerzett dobogós helyezést eredményezett, a McLaren fölényesen került a középmezőny elejére. Könnyedén kaparintotta meg az év végi negyedik helyet az azonos motorral versenyző Renault előtt.
Természetesen a McLaren figyelmét sem kerülte el a Mercedes trükkös és egyben forradalmi újítása a DAS-rendszer (kettős tengelyű kormányzás), de eszük ágában sincs lekopírozni az elmúlt napok beszédtémáját szolgáltató szisztémát. Sokkal inkább szeretnének más területekre összpontosítani, az eddig elvégzett munkával pedig nagyon elégedettek.
„Először is szeretném emelni kalapom a Mercedes előtt, hogy egy ilyen nagyszerű újítással jelentkeztek, ilyet is láthatunk a Formula-1-ben. Szintén kalapemelés jár azért a hírverésért, amit ezzel a Mercedes saját maga számára szerzett” – ecsetelte véleményét Andreas Seidl csapatfőnök a Gpfans.com hasábjain.
„Egyelőre nem sokat tudok a rendszerről, ezért nem is igazán tudnám helyesen megítélni, mit hoz ez a konyhára. A mi csapatunk viszont egészen más területekre összpontosít, ahol még javulnunk kell, ott sokkal nagyobb előrelépésre látunk esélyt, minthogy egy más rendszert próbáljunk lemásolni a Mercedesről.”
Egyedül Lando Norrisnak akadt egy kisebb technikai problémája pénteken, ezt leszámítva a McLaren-Renault megbízhatóan és gyorsan körözött Barcelonában. „Őszintén szólva, több okból is nagyon nagyon boldog vagyok azzal, ahogy eddig a dolgaink alakulnak. Először is, a megbízhatóságunk eddig egészen jónak tűnik. Hosszú évek óta ez volt a legjobb év eleji kezdés a McLarentől, ez egy remek jutalom azért a megfeszített munkáért, amit a csapat az elmúlt hónapokban mutatott, ez pedig kifizetődni látszik” – fogalmazott Seidl.