Csütörtökön délelőtt kapta fel a Formula-1 közössége a fejét Lewis Hamilton fedélzeti kamerás felvételére, amelyen jól látható, hogy a brit menet közben váltakozva magához húzza, majd eltolja a kormányát, ezzel változtatva az első kerekek helyzetén. Egy körön belül több kanyarban is módosítja az úgynevezett kerékszéttartást, ami az autó végsebességére és kanyarstabilitására, valamint a gumik hőmérsékletére is hatással bír.
A Motorsport azt gyanítja, hogy a kormányhoz egy hidraulikus rendszer kapcsolódhat, aminek köszönhetően Hamilton féktávon megnöveli, kanyarkijáratokon pedig csökkenti a két első kerék széttartását. A Mercedes a lap megkeresésére megerősítette, nem képzelődünk, tényleg kísérleteznek egy bizonyos „kormányzási móddal”, amit nem csak a tesztre szánnak. Ezt ők teljes mértékben szabályosnak tartják, de nem az F1-ről beszélnénk, ha nem kérdőjeleznék meg rögtön a megoldás legalitását. Az FIA egészen egyértelműen megfogalmazza, a futómű és a kormányzás esetében mit szabad és mit nem. A szabálykönyv szerint a felfüggesztés kizárólag az autó álló helyzetében módosítható, emellett tiltott minden olyan (hidraulikus vagy elektromos) eszköz, amivel a futómű beállításai megváltoztathatóak, vagy amivel annak teljesítménye növelhető.
A címvédő csapatnak már tavaly is az egyik legnagyobb erőssége a gumikezelés mellett az alacsony sebességű kanyarokban mutatott stabilitása és tempója volt, amit ez a megoldás egy újabb szintre emelhet. Kérdés, az FIA mit szól ehhez.