Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. április 3. péntek
F1

Eddig minden tökéletes a Hondánál

A Red Bull és az Alpha Tauri is hibátlan tesztnapot teljesített Barcelonában, az autók megbízhatóan és jól működnek. Ezzel a Honda és Danyiil Kvjat is elégedett, jöhet a finomhangolás.

A tavalyi évhez hasonlóan ismét megbízhatóan kezdte mindkét istállójával a téli tesztelést a Honda. Max Verstappen 168 kört pakolt a Red Bullba, ami két és fél versenytávnak felel meg, de Kvjat sem szégyenkezhet, ő 116 kört tett meg és leggyorsabb ideje mindössze 0,182 másodperccel maradt el a hollandétól. 

„Elég munkás téli szünet után érkezhettünk vissza, nagyszerű újra pályán lenni. Örömteli, hogy gyakorlatilag problémamentesen teljesítettük az első napot mindkét autóval. Érdekes volt látni a Scuderia Alpha Tauri versenyautóját a pályán is első alkalommal. Max a Red Bull-lal erős napon van túl, 168 megtett körrel, ami több, mint bármelyik másik pilótáé” – ecsetelte véleményét Toyoharu Tanabe, a Honda F1-es technikai igazgatója.

A Honda idén is kétszer annyi adatot gyűjthet a tesztelésen, mint a korábbi években


„A mostani két hét intenzívebb munkára kényszerít mindenkit a tavalyihoz képest, mivel nyolc helyett már csak hat tesztnap áll rendelkezésünkre. A szokásos módon, az első nap többnyire az RA620H kódjelzésű erőforrás működési tesztelésével telt, valamint a karosszérián is alapvető vizsgálatokat végezhettünk, megbizonyosodhattunk arról, hogy minden remekül üzemel.”

„Mindkét csapatunk sikerrel teljesítette a tervezett programot, csak apróbb problémák merültek fel, ami a tesztelések első napján megszokott. Rengeteg adatot gyűjthettünk a két erőforrással, ezt a következő napokban részletesen kielemezzük itt, illetve a gyárban is. A tesztelési időszak végéig még rengeteg munka vár ránk” – tekintett előre a japán szakember.

Az Alpha Tauri orosz pilótája is elégedetten zárta a napot. „Úgy vélem, nyugodt napon vagyok túl, semmi nagyobb probléma nem hátráltatott, az autó megbízhatóan működött. Jól éreztem magam a gépben, a rutinellenőrzések is könnyedén sikerültek. A nap elején szándékosan lassabban kezdtünk, amikor pedig biztosak voltunk abban, hogy minden jól üzemel, elkezdhettünk kicsit a beállításokkal is foglalkozni. Egyelőre nehéz bármit mondani arról, mekkorát léptünk előre a télen, mivel most először gurultunk pályára az autóval és több időre van szükség ahhoz, hogy a legmegfelelőbb egyensúlyt megtalálhassuk” – fogalmazott Danyiil Kvjat.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?