A hagyományos teszthelyszínen, Barcelonában – ahol idén kétszer négy helyett csak kétszer három nap felkészülés jut a csapatoknak –, szerda reggel kilenckor kigördült a Formula-1-es mezőny: elsőként, szándékosan, a Williams, amely tavaly el sem készült a közös gyakorlás kezdetére.
A folytatásban pedig az egy órás ebédszünet kivételével lankadatlanul rótta a köröket a tíz csapat új autója. A tesztnap központi témája a megbízhatóság volt: az ilyenkor megszokott műszaki hibák, az új autók gyermekbetegségei most egyáltalán nem voltak jellemzőek. Az Alpha Tauritól egy elektronikai gondot, az Alfa Romeótól egy kisebb füstölést jelentettek, míg Max Verstappen kétszer megpördült a Red Bull-lal: de egyik probléma sem járt nagyobb következményekkel és időkieséssel. Beszédes, hogy a piros zászlóra egyszer sem volt szükség, és minden csapat átlépte a 100 körös megtett távot.
Tizenöt pilóta járt a nap során a pályán – beleértve egy tesztversenyzőt, Robert Kubicát is –, a csapatok fele megosztotta a délelőttöt és délutánt. Ez lehetővé tette a Mercedesnek, hogy az eredménytabella első és második helyét is elfoglalják. Lewis Hamilton 17 óra magasságában teljesített C2-es abroncson egy 1:16,976-os köridőt – két ezredmásodperccel jobbat, mint egy órával előtte –, Valtteri Bottas pedig délelőtt jegyzett egy 0,337 másodperccel lassabbat. Összeadva 173 körrel a Mercedes volt a legproduktívabb is, a nap végére szoros versenyben legyűrve a Red Bullt.
Ugyancsak négy tizeden belül volt a harmadik helyezett Sergio Perez a Racing Pointtal. A rossz nyelvek mondhatnák úgy, hogy egy harmadik Mercedesszel, hiszen az RP20 megszólalásig a bajnokcsapat tavalyi autójára emlékeztet, ami az ellenfelek rosszallását váltotta ki. Perez mögött az egyénileg legtöbb, 168 kört teljesítő, kétszer hibázó Verstappen következett fél másodperc deficittel, az ötödik helyen Danyiil Kvjat az átkeresztelt Alpha Taurival.
A legjobb tíz közé befér még Carlos Sainz és a McLaren, a két Renault, a Williams vezethetőségével nagyon elégedett George Russell, valamint Lance Stroll a másik Racing Pointtal.
A teszteken hagyományosan villogó Ferrari viszont felettébb látványtalanul kezdett, bár a reggel betegeskedő Sebastian Vettel helyére lépő Charles Leclerc is gyűjtötte a köröket, csupán az eredménylista 11. helyén végzett. A csapat azzal keltette a legnagyobb feltűnést, ahogyan a tesztre vonatkozó legújabb szabályt kijátszotta: a garázsok bejáratát már nem szabad eltorlaszolni paravánnal és más akadállyal, azt viszont nem tiltja semmi, hogy csapattagok álljanak sorfalat, amíg a többi szerelő az autón dolgozik – a vörösök pontosan ezt tették nem egy alkalommal.
A részletesebb napi eseményekért élő közvetítésünket érdemes visszaolvasni.
Az 1. barcelonai tesztnap eredménye:
Versenyző | Csapat | Köridő | Hátrány | Körök | |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:16.976 | - | 94 |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:17.313 | 0.337 | 79 |
3 | Sergio Perez | Racing Point/Mercedes | 1:17.375 | 0.399 | 58 |
4 | Max Verstappen | Red Bull/Honda | 1:17.516 | 0.540 | 167 |
5 | Danyiil Kvjat | AlphaTauri/Honda | 1:17.698 | 0.722 | 115 |
6 | Carlos Sainz Jr. | McLaren/Renault | 1:17.842 | 0.866 | 161 |
7 | Daniel Ricciardo | Renault | 1:17.873 | 0.897 | 54 |
8 | Esteban Ocon | Renault | 1:18.004 | 1.028 | 62 |
9 | George Russell | Williams/Mercedes | 1:18.168 | 1.192 | 73 |
10 | Lance Stroll | Racing Point/Mercedes | 1:18.282 | 1.306 | 50 |
11 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:18.289 | 1.313 | 131 |
12 | Nicholas Latifi | Williams/Mercedes | 1:18.382 | 1.406 | 63 |
13 | Robert Kubica | Alfa Romeo/Ferrari | 1:18.386 | 1.410 | 59 |
14 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1:18.466 | 1.490 | 103 |
15 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo/Ferrari | 1:20.096 | 3.120 | 78 |