Steward
Vaszilykó Péter
AJÁNDÉK DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. május 28. csütörtök
F1

Rengeteget javult tavalyhoz képest a Williams

Feldobva szállt ki az FW43-ból az ebédszünetben George Russsell: az autó vezethetősége sokkal jobb, mint az elődé. A csapat, amely tavaly el sem készült az első tesztnapra, szándékosan elsőként gurult ki a bokszból.

A tavalyi év leggyengébb csapatának új autóját, az FW43-at George Russell vitte pályára a barcelonai tesztelés szerdai nyitónapjának délelőttjén. A második szezonjára készülő brit az egy éve ilyenkor csetlő-botló csapattal 73 kört teljesített – ez több, mint 2019-es mérlege a teljes első tesztről –, és csupán három tizedmásodperccel maradt el a legjobb köridőtől, melyet tavaly a teljes felkészülés során teljesített. Időeredményből persze az első tesztnapon messzemenő következtetést nem érdemes levonni, annál fontosabb azonban Russell pozitív benyomása az összképről.

„Egyértelműen kijelenthető, hogy az autó kezelése sokkal jobb. Az első körtől kezdve bíztam az autóban, hogy a limiten menjek vele, míg tavaly az első körökben nem volt meg az érzet. Az igazat megvallva tavaly ijesztő volt az autó a nyitókörökben, amikor próbáltam felépíteni ezt a bizalmat” – nyilatkozta az Autosportnak Russell, aki délután új csapattársának, Nicholas Latifinek adta át a stafétát.

 



A brit hozzátette, hogy a vezethetőséggel ellentétben a tempóról még korai hasonlót kijelenteni: „Ilyen téren már jobban állunk, de egy jól vezethető autó nem mindig egyenlő a gyors autóval. Ebben a sportban a köridő a lényeg, nem az számít, hogyan áll össze a köröd, hanem az, hogy gyors legyen. Meglátjuk még, hogy sikerült-e elegendő leszorítóerőt nyernünk, hogy harcolhassunk a körülöttünk levőkkel.”

A tavalyi előszezonhoz képest már az is előrelépés, hogy a Williams ott van a barcelonai pályán – ráadásul olyan autóval, melyet be is járattak pár nappal korábban ugyanezen a helyszínen –, előző évben ugyanis csak a második tesztnap közepén toppantak be. A Williams ma reggel elsőként gurult ki a bokszutcából, mint Russell elmondta, szándékosan.

„Pszichológiai szempontból fontos volt mindannyiunk számára, ideértve a gyárban éjt nappallá téve dolgozókat is, hogy az autónkat elsőként lássuk kimenni.  Ez roppantul fontos, hiszen a tavalyi év távol volt az ideálistól.  Az autóépítés idén sokkal magasabb szintet ütött meg, a dolgok jól illeszkednek, az autó ránézésre jobb egy tervező szemével. Tavaly mindenki kicsit el volt veszve, nem tudták, mit kezdjenek magukkal, hisz nem volt autó!” – folytatta Russell.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?