A tavalyi év egyik vesztese a francia gyári istálló volt. Azt előre sejthettük, hogy a Red Bull istálló elvesztésével a futamgyőzelmeknek búcsút mondhatnak egy időre, arra nem számíthattak a Renault-nál, hogy még az összetett negyedik helyről is lecsúsznak, méghozzá az azonos motorral versenyző McLaren miatt, a wokingiak ráadásul relatíve nagy fölénnyel páholták el szállítójuk gyári csapatát.
Az év elején ugyan még sok probléma adódott a megbízhatósággal, a második specifikációjú Renault-erőforrás már valóban ütősnek bizonyult. Ezt leginkább a Monzában szerzett huszonkét ponttal húzták alá a sárga-feketék, egyértelműen látszott az egyenesben, hogy a Ferrari és a Mercedes is nagyon megszenvedett a Renault előzésével.
Ezt a franciák azzal magyarázzák, hogy erőforrásuk egyszerűen jobb, mint két másik riválisé, csak a Ferrari jár kevéssel előttük. „Közelharcot vívunk a Mercedesszel és a Ferrarival, ami a motorjaink teljesítményét illeti. A Mercedest kevéssel már lehagytuk, a Ferrari jelenleg hajszálnyival előttünk jár. A Honda még egy lépéssel lemaradva mögöttünk” – jelentette ki merészen Remi Taffin, motorfejlesztésért felelős szakember az Auto Motor und Sport című lapban.
Ez elég bátor kijelentés annak tudatában, hogy a Red Bull-Honda tavaly három futamgyőzelmet és számos egyéb dobogós helyet szerzett Max Verstappennek köszönhetően, miközben a gyári Renault a dobogótól is messze járt (a McLaren révén is csak egy szerencsés harmadik hely jött össze).
A gyártók közti különbségek sokkal kisebbek, mint néhány évvel ezelőtt. „Már nem beszélhetünk 50 kilowattos differenciáról. A Ferrari, a Mercedes és a Renault között öt-tíz kilowatt különbség lehet maximum, a Honda lemaradása, számításaink szerint 15-20 kilowatt lehet hozzánk képest” – fogalmazott Taffin. Pedig a Red Bull-Honda istálló főtanácsadója úgy véli, a vetélytársaknak kell sokat javulniuk, hogy idén legyőzzék a bikákat.