DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Kiknek van leginkább félnivalója 2020-tól?

A legtöbb pilóta és szakember szerint az idei év átmenetinek számít majd a Formula-1-ben, ám több olyat is találunk, akinek alapvetően tartania kell az idei szezontól, ha túlságosan balul sülne el.

A száguldó cirkuszban senki nem kap végtelen türelmet, így a mezőny pilótái és csapatvezetői között is jócskán találunk olyan embereket, akiknek vízválasztó lesz az idei évad. Van, akinél az érezhető, hogy ha az elmúlt időszak gyengélkedése után továbbra sem tud javítani, akkor 2021-ben már nem maradhat jelenlegi pozíciójában. A Grandprix247.com elemzése alapján vessünk is egy pillantást azokra, akik veszélyben lehetnek.

Cyril Abiteboul

A Renault a francia szakember vezetésével eredetileg úgy tervezte, hogy három évvel a visszatérést követően már az élmezőnyben harcolhatnak. A gyártó azonban bevallottan alábecsülte a feladat nagyságát és a költségeket is. A Red Bullt, mint partnert már elvesztették, a McLaren is átmegy a Mercedeshez az év végén. A gyári csapat tavalyhoz képest láthatóan visszaesett, ha idén sem sikerül legalább egyértelműen a fejlődés útjára lépni, akkor Abiteboul könnyen repülhet, de még a Renault jövője sem egészen biztos. Egy évvel ezelőtt ígérték, hogy a tavalyi szezonban már a legjobb három csapathoz is közel kerülnek, ebből semmi sem valósult meg.

Alexander Albon

2018 őszén még abban is csak reménykedhetett, hogy egyáltalán az F1-be kerülhet. A Toro Rossónál és a Red Bullnál is egészen jó teljesítmény nyújtott, igaz, elődjéhez hasonlóan alaposan elmaradt Max Verstappen tempójától. Ennek ellenére elégedett lehet azzal, amit tavaly produkált. Idén azonban egyértelműen magasabbak lesznek az elvárások Albonnal szemben, a Red Bullnál pedig pontosan tudjuk, hogy nem tart sokáig a türelem, ha valaki alulteljesít. Nem lesz könnyű dolga, a csapat ugyanis egyértelműen Max Verstappenre épül.

Vettel az egyik legfőbb veszélyeztetett


Sebastian Vettel

A legnagyobb kérdőjel talán éppen a négyszeres világbajnok körül található. 2020-ban szinte mindent fel kell már tennie egy lapra, hatodik ferraris éve vízválasztó lehet. A fiatal és a csapatnál új fiúnak számító Charles Leclerc tavaly az olasz szurkolók szívében és a szakemberek szemében is Vettel fölé nőtt. A rutinos német ismét rengeteg hibával jelentkezett, már senki nem tekint rá a csapat vezéreként. A szerződése is lejár év végén, így gyenge teljesítmény esetén kicsit sem lenne meglepő, ha távoznia kellene Maranellóból.

Mattia Binotto

Vettelen kívül a Ferrari istálló jelenlegi első embere is aggódhat. A technikai igazgatóból csapatfőnökké előrelépett svájci szakembertől mindenki a megváltást várta. Tavaly, a téli teszteket követően biztatónak is tűntek a dolgok, ám orbitális koppanás lett a vége. Az erős (ám az év végi, szigorúbb ellenőrzések megjelenésével láthatóan visszaeső) motor mellé egy rendkívül gyenge hatékonyságú karosszériát sikerült építenie a Scuderiának, ezt a hátrányt pedig csak Szingapúrtól sikerült orvosolni, amikorra a bajnokság már régen elúszott. Problémák adódtak a pilótapáros viszonyában is, sok sebből vérzik a 2017-ben és 2018-ban még bajnokesélyes csapat. Ha Binotto nem tud látványosan jobb eredményeket felmutatni, egyáltalán nem biztos, hogy maradhat pozíciójában.

Claire Williams

Leghangosabb kritikusa éppen az istálló utolsó világbajnoka, Jacques Villeneuve. De a kanadain kívül számos más szakember is ki merte mondani már, hogy a Williams istálló egyre látványosabb mélyrepülésében az egyik fő felelős éppen a legendás, egykori csapatfőnök, Frank Williams lánya, aki amióta kezébe vette az irányítást, számos alapvető hibát vétett. Az autó inkább egy F2-es versenygépre hasonlított tavaly, a szponzorok sorra távoznak a gárdától, így anyagilag sem nevezhető erősnek a Williams. Muszáj lesz megállítani ezt a zuhanást, ha talpon akarnak maradni.

Valtteri Bottas

A rutinos finn biztatóan kezdett 2017-ben a Mercedesnél, de az évad derekán mindig bekövetkezik egy menetrendszerű visszaesés, amire a lehetséges bajnoki címe is rámegy. Bár éppen tavaly szerepelt a legjobban (ezüstérem a bajnokságban, négy futamgyőzelem) és látványosan javult 2018-hoz képest, mindig csak egyéves szerződést kap a világbajnok csapattól. Nagyban nehezíti helyzetét, hogy a csapat láthatóan Lewis Hamiltonra épül és amikor szükséges, akkor Bottast bármikor csapatutasítással parancsolják a brit ász mögé. Szinte lehetetlen feladat számára, hogy Lewis Hamilton előtt végezzen a bajnokságban, ám a Mercedesnek könnyen lehet, hogy nincs is szüksége arra, hogy Bottas komolyan megnehezítse elsőszámú pilótájuk dolgát.

Ti kit tennétek még bele a felsorolásba?

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: