A kezdeti évek szenvedése után a japán erőforrás alig egy év leforgása alatt a lesajnált kategóriából a legjobbak közé került. Már a sok lóerőt igénylő pályákon sem vallott szégyent az energiaitalos istálló, a szakértők pedig elismerik, hogy a Honda teljesítménye minimum megközelíti a Mercedesét.
A Red Bull versenyautóinál egyetlen egy motorhiba sem történt a 2019-es szezon során, ugyanakkor árnyalja a képet, hogy a Toro Rosso viszont időnként találkozott az erőforrás meghibásodásával. Karun Chandhok szerint ezt is figyelembe kell venni, amikor a japánok tavalyi produkciójáról beszélünk.
Tényleg ennyire feláldozták volna Helmut Markóék a Toro Rossót annak érdekében, hogy a Red Bullnak minél jobb legyen? „A Red Bull igazából nem kettő, hanem négy autóval vesz részt a bajnokságban. A Toro Rossónál hétszer kellett motort cserélni mindkét versenygépben, emiatt számtalan büntetést voltak kénytelenek elszenvedni. Ezt is bele kell venni a történetbe, hogy teljes képet kaphassunk a teljesítményükről” – idézi Chandhokot a Motor Sport.
Az utóbbi időben televíziós szakértőként tevékenykedő egykori indiai pilóta viszont nem húzza rá a vizes lepedőt a japán gyártóra, úgy véli, 2020-ban még többet fognak produkálni. „Nem hiszem, hogy megmutatták volna teljes potenciáljukat. Arra számítok, hogy tovább fejlődnek és javulnak majd 2020-ban” – tekintett előre Chandhok.
A Red Bull és Max Verstappen is világbajnoki esélyekkel számol idén, Helmut Marko különösen optimista az esélyeket illetően. Sikerül nekik legalább a világbajnoki cím közvetlen közelébe jutni?