DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 15. péntek
F1

Rossi közel járt ahhoz, hogy otthagyja a MotoGP-t a Ferrari miatt

A kétezres évek legmeghatározóbb motorosa 2006-ban is tesztelt a Formula-1-ben és komolyan fontolgatta, hogy két kerékről négyre vált. A Ferrari színeiben kezdett volna új karrierbe.

A mostani holtszezon egyik legjelentősebb eseménye Lewis Hamilton és Valentino Rossi gépcseréje volt a valenciai pályán. A nagy érdeklődést kiváltó napon a brit ász tesztelhette a kilencszeres világbajnok Yamaháját, míg Rossi beülhetett a Mercedes 2017-es, W08-as rakétájába.

Rossi már korábban is belekóstolt a száguldó cirkusz világába, az előző évtized közepén többször is tesztelhette Michael Schumacher Ferrariját és 2006-ban komolyan szóba került, hogy feladja a MotoGP-t a Formula-1 kedvéért. „A mostani gépcsere után jutott csak eszembe, hogy valószínűleg én vagyok az egyetlen ember a világon, aki az akkori világverő Ferrarit és a mostani, domináns Mercedest is vezethettem, ez igazán nagyszerű” – idézi Valentino Rossit a Gazzetta dello Sport.

„Egyértelműen érzem, hogy a mostani F1-es autók jobbak, mint a 2006 körüliek. Jobban is élveztem a vezetését, mert kevesebb probléma adódott a nyakammal. A Mercedes csodálatos motorral rendelkezik, a turbó őrülten jó. A tapadás pedig hatalmas azokkal az óriási gumikkal.”

Rossi teljesítménye még Schumachert is lenyűgözte


„Amikor először felmerült a gépcsere ötlete, az volt a kérésem, hogy ne csak egy sajtóesemény legyen, hanem valódi teszt. Nekem nem lett volna vonzó, hogy megyek húsz kört, aztán négy órán át csak fotóznak minket. Olyan napot akartam, mint akkoriban a Ferrarival. Egy 70-80 körös tesztelést, hogy a végén hullafáradtan szálljak ki az autóból. Így is történt.”

„2006-ban nagyon közel álltam ahhoz, hogy a MotoGP-ből átnyergeljek a Formula-1-be. Többször is teszteltem a Ferrarival, a csapatvezetés pedig egy roppant átfogó tervvel állt elém, hogyan készítenének fel engem egy Formula-1-es pályafutásra. A terv szerint először egy kevésbé gyors autót vezettem volna, miközben a nagycsapatnál tesztpilótai szerepkört kaptam volna. Igazából ezért utasítottam vissza az ajánlatot.”

Az egyik Ferrari-mérnök is visszaemlékezett azokra az időkre. „Pontosan nem emlékszem, hányszor tesztelt velünk Valentino, de legalább hétszer biztosan. Az első gyakorlásának elején vagy tizenkétszer megperdült, de ahogy ráérzett, egészen bámulatos köridőkre volt képes. Emlékszem, Michael Schumacherrel vizsgáltuk át Vale adatait a bokszban és mindkettőnknek tátva maradt a szája a szinte hihetetlen teljesítmény miatt” – fogalmazott Luigi Mazzola.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: