Zak Brown, a wokingiak első embere nem dől a kardjába amiatt, hogy a japán gyártó a korábbi látványos szenvedés után két év alatt az élmezőnybe küzdötte fel magát az energiaitalosok oldalán. Most sem bánta meg, hogy akkor Renault-ra váltottak, igaz, újabb egy év múlva ilyenkor már Mercedes-erőforrásokat fog használni a McLaren, amellyel korábban rengeteg közös sikert értek el.
2015-ben tért vissza a Honda a McLaren oldalán és szinte mindenki úgy gondolta (beleértve a szerződő feleket és a versenyzőket is), hogy két-három éven belül a szövetség olyan sikereket ér majd el, mint amit 1988 és 1992 között közösen már elértek. A valóság azonban teljesen másként alakult, három év tömény szenvedés után szétváltak útjaik.
Nagyot fordult azóta a világ, a McLaren egyelőre még csak azt célozza meg közeli célként, hogy egyáltalán betörhessen a legjobb három istálló közé és megtörje a Ferrari-Mercedes-Red Bull uralkodást. A Honda pedig 2020-ban már kimondottan a bajnoki címért szeretne harcba indulni Max Verstappen és a Red Bull vezérletével.
Brown azonban nem irigykedik. „Először is, szeretnék gratulálni a Hondának, örömteli, hogy továbbra is a sportágban maradnak és sikeresek is. Emelem kalapom Helmut Marko előtt is, aki kitűnő stratégiai döntést hozott azzal, hogy először a B-csapatukhoz (a Toro Rossóhoz) hozta a Hondát. Amikor látta, hogy megvan a fejlődés és rendben megy az együttműködés, az A-csapatot is a japán gyártóhoz irányította” – idézi Zak Brownt a Grandprix247.com szakportál.
„Eleve két nagyszerű hadnaggyal rendelkeznek Christian (Horner) és Franz (Tost) személyében, akik kiválóan vezetik csapatukat. Most, hogy már az is elmondható, hogy a Honda képes versenyeket nyerni, ez csak jót tesz a sportágnak” – dicsérte a riválist Brown, aki azért szintén nem kis tettet hajtott végre azzal, hogy a romokban heverő McLarent szép lassan talpra állította és a korábbi mélyrepülés után idén már a teljes középmezőnyt legyőzve negyedikként végzett az istálló.