DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 17. vasárnap
F1

Nagy F1-es szezonértékelő – Az év versenye

Hockenheim vagy Interlagos? Interlagos vagy Hockenheim? Két káoszfutama volt a 2019-es F1-es szezonnak, így nem volt kérdés, hogy közöttük zajlik majd a harc szavazásunk első helyéért.

Idén is elkészítettük hagyományos F1-es évértékelőnket, amelyben az év utolsó napjain szavazunk a szezon legjobb, legrémesebb vagy éppen legemlékezetesebb szereplőiről és történéseiről. Na de melyik is volt a kedvenc versenyünk?

00119016_116



Balogh Tamás: A Német Nagydíj a maga esőkáoszával minden idők legnagyobb klasszikusai között is helyet követelhet majd magának. A Brazil Nagydíj száraz aszfalton is tartogatott izgalmakat és drámai fordulatokat, az Osztrák Nagydíj pedig egyfelől az izgalmas végjátékával, másfelől pedig az első nyolc futam általános dögunalmának megtörésével érdemelte ki a dobogót. Hmm, ha jobban megnézem a listámat, lehet, hogy a jó verseny kulcsa idén igazából az volt, hogy Verstappen nyert…?

1. Német Nagydíj

2. Brazil Nagydíj

3. Osztrák Nagydíj

 

Bognár Viktor: Ez tipikusan az a kategória, ahol évről évre vagy egy egyértelmű győztes van, vagy kettő… vagy több… Eh, mindenesetre idén két futam magasodott ki jelentősen a 21-ből, és mivel makacsul tartom magam azon elvemhez, miszerint egységnyi esőfutam minden körülmények között feszültebb, mint egységnyi nemesőfutam, így hát Hockenheimnek nálam idén sem volt kihívója. Interlagosban imádtam a kétarcúságát: szürreális gumitaktikai változatosság bontakozott ki az élen, hogy aztán az egész lenullázódjon, amikor a végére elszabadult a pokol. A harmadik helyre viszont talán tíz olyan futamból is lehet választani, amelyekre idén még emlékszünk, de jövőre már nem fogunk. Nálam Spielberg lett a befutó, ahol nemcsak először győzték le a Mercedest az évben, de két másik csapat az utolsó körön túlmutatóan is nagy csatában volt az első helyért.

1. Német Nagydíj

2. Brazil Nagydíj

3. Osztrák Nagydíj

 

Gellérfi Gergő: Egyébként se lett volna rossz futam a 37. interlagosi nagydíj, de az utolsó 6–7 körben érkező káosz, melyet a két Ferrari koccanása váltott ki, örökre feledhetetlenné tette a leintéssel sem befejeződő versenyt. A Német Nagydíj egy igazi körömrágós esőfutammal örvendeztetett meg minket, mely a megcsonkított Hockenheim talán eddigi legjobb versenye volt, míg az év első felében mindenekelőtt Bahrein „alkotott” maradandót a maga csatározásaival és drámáival.

1. Brazil Nagydíj

2. Német Nagydíj

3. Bahreini Nagydíj

00119025_829

Gobodics Tamás: A Brazil Nagydíjat a fordulatot követő fordulatot követő fordulattal, valamint a totális káoszt és óriási izgalmakat hozó Német Nagydíjat talán nem is kell magyarázni, az Osztrák Nagydíj viszont nekem szintén egy izgalmas futamként maradt meg. Verstappen előretörése, Leclerc majdnemgyőzelme, a holland előzése és az ezzel gerjesztett viták mind emlékezetesek, ráadásul talán itt szenvedett idén először komolyabban a Mercedes.

1. Brazil Nagydíj

2. Német Nagydíj

3. Osztrák Nagydíj

 

Héjas Szilárd: A Német és a Brazil Nagydíj volt egyértelműen a 2019-es szezon két csúcspontja a versenypályákon, a kettő közül én inkább a Német Nagydíjra tenném le a voksom, ami tényleg igazi körömlerágós, hajtépkedős, tv előtt fel-alá járkálós futam volt. A harmadik pozíció pedig az Osztrák Nagydíjé, mely az utolsó körökben dőlt el, ha nem számítjuk azt a pár órát, míg a stewardok is jóváhagyták a pályán született végeredményt.

1. Német Nagydíj

2. Brazil Nagydíj

3. Osztrák Nagydíj

 

Mészáros Sándor: Interlagosban és Hockenheimben is kiemelkedően izgalmas futamokat láthattunk, fordulatokkal és meglepetésekkel - garantált, hogy mindkét viadalról évtizedekig fogunk beszélni. A két verseny közül azért zár a dobogóm élén a Brazil Nagydíj, mert azon a vasárnapon még az időjárás közbeavatkozására sem volt szükség ahhoz, hogy észbontó legyen a végjáték. A Mexikói Nagydíj messze nem volt olyan körömrágós, mint a másik kettő, viszont idén a helyszínen is alkalmam nyílt megtapasztalni, hogy miért választották zsinórban ötödször is az év legjobb eseményének. A mexikóvárosi futam a tévén keresztül is olyan pikáns, mint egy jóféle tacos, megélve viszont annak legalább az ezerszerese. Fergeteges hangulat, eredeti "mehikánó" életérzéssel, ami a helyiek szenvedélyének, valamint a szervezők figyelmességének és patrióta hozzáállásának köszönhető. Messze többről van szó, mint a látványos és forrongó baseball-stadion, a Foro Sol: egyszerűen nincs olyan fázisa és részlete a hétvégének, amelybe az illetékesek ne csempésznének bele egy nagy adag helyi feelinget! 

1. Brazil Nagydíj

2. Német Nagydíj

3. Mexikói Nagydíj

00119025_771

Strommer Benjamin: A Német Nagydíj alatt egyetlen percre sem unatkoztunk: a hamisítatlan káoszfutam egyértelműen kiemelkedik számomra a szezonból. Ausztriára – ez volt a megmentő jó pár unalmas nagydíj után – és Brazíliára is eseménydús versenyekként emlékezünk, de főként az utolsó körökben történtek miatt.

1. Német Nagydíj

2. Osztrák Nagydíj

3. Brazil Nagydíj

 

Vaszilykó Péter: Szerencsére most is volt miből válogatni, egy kézen talán össze sem lehet számolni a kiemelkedő idei futamokat. Számomra az interlagosi vitte a prímet, volt vérre menő küzdelem a győzelemért, dráma, némi káosz és a megjósolhatatlan végeredmény.

1. Brazil Nagydíj

2. Német Nagydíj

3. Brit Nagydíj

 

A végeredmény: Markáns törésvonal mentén szakadt két táborra szerkesztőségünk: vannak, akik a Német Nagydíj mindenekfelett állóságára esküsznek, és vannak, akik szerint a Brazil Nagydíjnál jobb dolog nem történt 2019-ben. Ezt a nagyszabású szembenállást egy ponttal Hockenheim nyerte, a lepattanó morzsákat pedig az Osztrák Nagydíj tudta harmadik helyet érő kisebb gombócba gyűjteni.

1. Német Nagydíj 20 pont

2. Brazil Nagydíj 19 pont

3. Osztrák Nagydíj 6 pont

4-6. Bahreini, Brit és Mexikói Nagydíj 1-1 pont 

00119016_141_1

Korábbi ranglistáink:

Az év pilótája: 1. Lewis Hamilton, 2. Max Verstappen, 3. Carlos Sainz

Az év csapata: 1. Mercedes, 2. McLaren, 3. Red Bull

Az év meglepetése: 1-2. McLaren és Carlos Sainz, 3. Charles Leclerc

Az év csalódása: 1. Ferrari, 2. Sebastian Vettel, 3. Haas

Az év újonca: 1. Lando Norris, 2. Alexander Albon, 3. George Russell

Az év csapatfőnöke: 1. Toto Wolff, 2. Andreas Seidl, 3. Günther Steiner

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: