Idén is elkészítettük hagyományos F1-es évértékelőnket, amelyben az év utolsó napjain szavazunk a szezon legjobb, legrémesebb vagy éppen legemlékezetesebb szereplőiről és történéseiről. Na de melyik is volt a kedvenc versenyünk?
Balogh Tamás: A Német Nagydíj a maga esőkáoszával minden idők legnagyobb klasszikusai között is helyet követelhet majd magának. A Brazil Nagydíj száraz aszfalton is tartogatott izgalmakat és drámai fordulatokat, az Osztrák Nagydíj pedig egyfelől az izgalmas végjátékával, másfelől pedig az első nyolc futam általános dögunalmának megtörésével érdemelte ki a dobogót. Hmm, ha jobban megnézem a listámat, lehet, hogy a jó verseny kulcsa idén igazából az volt, hogy Verstappen nyert…?
1. Német Nagydíj
2. Brazil Nagydíj
3. Osztrák Nagydíj
Bognár Viktor: Ez tipikusan az a kategória, ahol évről évre vagy egy egyértelmű győztes van, vagy kettő… vagy több… Eh, mindenesetre idén két futam magasodott ki jelentősen a 21-ből, és mivel makacsul tartom magam azon elvemhez, miszerint egységnyi esőfutam minden körülmények között feszültebb, mint egységnyi nemesőfutam, így hát Hockenheimnek nálam idén sem volt kihívója. Interlagosban imádtam a kétarcúságát: szürreális gumitaktikai változatosság bontakozott ki az élen, hogy aztán az egész lenullázódjon, amikor a végére elszabadult a pokol. A harmadik helyre viszont talán tíz olyan futamból is lehet választani, amelyekre idén még emlékszünk, de jövőre már nem fogunk. Nálam Spielberg lett a befutó, ahol nemcsak először győzték le a Mercedest az évben, de két másik csapat az utolsó körön túlmutatóan is nagy csatában volt az első helyért.
1. Német Nagydíj
2. Brazil Nagydíj
3. Osztrák Nagydíj
Gellérfi Gergő: Egyébként se lett volna rossz futam a 37. interlagosi nagydíj, de az utolsó 6–7 körben érkező káosz, melyet a két Ferrari koccanása váltott ki, örökre feledhetetlenné tette a leintéssel sem befejeződő versenyt. A Német Nagydíj egy igazi körömrágós esőfutammal örvendeztetett meg minket, mely a megcsonkított Hockenheim talán eddigi legjobb versenye volt, míg az év első felében mindenekelőtt Bahrein „alkotott” maradandót a maga csatározásaival és drámáival.
1. Brazil Nagydíj
2. Német Nagydíj
3. Bahreini Nagydíj
Gobodics Tamás: A Brazil Nagydíjat a fordulatot követő fordulatot követő fordulattal, valamint a totális káoszt és óriási izgalmakat hozó Német Nagydíjat talán nem is kell magyarázni, az Osztrák Nagydíj viszont nekem szintén egy izgalmas futamként maradt meg. Verstappen előretörése, Leclerc majdnemgyőzelme, a holland előzése és az ezzel gerjesztett viták mind emlékezetesek, ráadásul talán itt szenvedett idén először komolyabban a Mercedes.
1. Brazil Nagydíj
2. Német Nagydíj
3. Osztrák Nagydíj
Héjas Szilárd: A Német és a Brazil Nagydíj volt egyértelműen a 2019-es szezon két csúcspontja a versenypályákon, a kettő közül én inkább a Német Nagydíjra tenném le a voksom, ami tényleg igazi körömlerágós, hajtépkedős, tv előtt fel-alá járkálós futam volt. A harmadik pozíció pedig az Osztrák Nagydíjé, mely az utolsó körökben dőlt el, ha nem számítjuk azt a pár órát, míg a stewardok is jóváhagyták a pályán született végeredményt.
1. Német Nagydíj
2. Brazil Nagydíj
3. Osztrák Nagydíj
Mészáros Sándor: Interlagosban és Hockenheimben is kiemelkedően izgalmas futamokat láthattunk, fordulatokkal és meglepetésekkel - garantált, hogy mindkét viadalról évtizedekig fogunk beszélni. A két verseny közül azért zár a dobogóm élén a Brazil Nagydíj, mert azon a vasárnapon még az időjárás közbeavatkozására sem volt szükség ahhoz, hogy észbontó legyen a végjáték. A Mexikói Nagydíj messze nem volt olyan körömrágós, mint a másik kettő, viszont idén a helyszínen is alkalmam nyílt megtapasztalni, hogy miért választották zsinórban ötödször is az év legjobb eseményének. A mexikóvárosi futam a tévén keresztül is olyan pikáns, mint egy jóféle tacos, megélve viszont annak legalább az ezerszerese. Fergeteges hangulat, eredeti "mehikánó" életérzéssel, ami a helyiek szenvedélyének, valamint a szervezők figyelmességének és patrióta hozzáállásának köszönhető. Messze többről van szó, mint a látványos és forrongó baseball-stadion, a Foro Sol: egyszerűen nincs olyan fázisa és részlete a hétvégének, amelybe az illetékesek ne csempésznének bele egy nagy adag helyi feelinget!
1. Brazil Nagydíj
2. Német Nagydíj
3. Mexikói Nagydíj
Strommer Benjamin: A Német Nagydíj alatt egyetlen percre sem unatkoztunk: a hamisítatlan káoszfutam egyértelműen kiemelkedik számomra a szezonból. Ausztriára – ez volt a megmentő jó pár unalmas nagydíj után – és Brazíliára is eseménydús versenyekként emlékezünk, de főként az utolsó körökben történtek miatt.
1. Német Nagydíj
2. Osztrák Nagydíj
3. Brazil Nagydíj
Vaszilykó Péter: Szerencsére most is volt miből válogatni, egy kézen talán össze sem lehet számolni a kiemelkedő idei futamokat. Számomra az interlagosi vitte a prímet, volt vérre menő küzdelem a győzelemért, dráma, némi káosz és a megjósolhatatlan végeredmény.
1. Brazil Nagydíj
2. Német Nagydíj
3. Brit Nagydíj
A végeredmény: Markáns törésvonal mentén szakadt két táborra szerkesztőségünk: vannak, akik a Német Nagydíj mindenekfelett állóságára esküsznek, és vannak, akik szerint a Brazil Nagydíjnál jobb dolog nem történt 2019-ben. Ezt a nagyszabású szembenállást egy ponttal Hockenheim nyerte, a lepattanó morzsákat pedig az Osztrák Nagydíj tudta harmadik helyet érő kisebb gombócba gyűjteni.
1. Német Nagydíj 20 pont
2. Brazil Nagydíj 19 pont
3. Osztrák Nagydíj 6 pont
4-6. Bahreini, Brit és Mexikói Nagydíj 1-1 pont
Korábbi ranglistáink:
Az év pilótája: 1. Lewis Hamilton, 2. Max Verstappen, 3. Carlos Sainz
Az év csapata: 1. Mercedes, 2. McLaren, 3. Red Bull
Az év meglepetése: 1-2. McLaren és Carlos Sainz, 3. Charles Leclerc
Az év csalódása: 1. Ferrari, 2. Sebastian Vettel, 3. Haas
Az év újonca: 1. Lando Norris, 2. Alexander Albon, 3. George Russell
Az év csapatfőnöke: 1. Toto Wolff, 2. Andreas Seidl, 3. Günther Steiner