2014-ben alapvető változáson ment keresztül a Formula-1, a korábbi, nyolc éven át uralkodó V8-asok helyett a V6-os hibriderőforrások érkeztek meg a száguldó cirkuszba, ez pedig teljesen átrendezte az erőviszonyokat is. Az első három évben a Mercedesnek csak bottal üthették a nyomát, amíg 2017-től a Ferrari el nem kezdett szépen felzárkózni az Ezüst Nyilakra.
2014-ben hiába vezetett két világbajnok a vörös istállónál, mindössze két dobogós helyre futotta Fernando Alonsótól, Kimi Raikkönen pedig egyszer sem került a legjobb háromba. Ebben nagy része volt az erőtlen motornak is, mostanra azonban megfordult a trend, már a Ferrari-motorok a legerősebbek, legalábbis a csapatfőnök szerint.
„A 2014-es szezon elején a Mercedesnek 80 lóerő előnye volt a Ferrarihoz képest. Most sokan úgy tartják, hogy már mi vezetünk ötven lóerővel, de az igazság azért az, hogy nincs ekkora fölényünk. Saját számításaink szerint maximum húsz lóerővel vagyunk jobbak a Mercedesnél, de ez is nagyon tekintélyes szám” – idézi Mattia Binottót az Auto Motor und Sport.
„Most, hogy az erőforrások teljesítménye kezd egyre inkább kiegyenlítődni, húsz lóerő igenis nagy előny, ami sokat segít az időmérőkön és a versenyeken is. Büszke vagyok a fejlődésünkre, élénken emlékszem a hibridéra első évére, 2014-ben óriási volt a lemaradásunk a Mercedes mögött.”
„Maranellóban azonban megfeszített munkával sikerült megfordítanunk ezt, nagyszerűen fejlesztettünk. Az év végi visszaesés? Rossz következtetéseket vontak le ebből az ellenfelek. A motor működésén semmit sem változtattunk, csak rámentünk a nagyobb leszorítóerőre, emiatt viszont lassabbak lettünk az egyenesekben” – tette hozzá Binotto.