Az FIA elnöke 1993-től másfél évtizeden át dolgozott a Ferrari csapatfőnökeként és a vergődő, már csak nevében nagy istállóból Ross Brawn, Rory Byrne és Michael Schumacher vezérletével néhány év alatt világverő alakulatot faragott. Az egyéni bajnoki címet zsinórban ötször, a gyártóit pedig zsinórban hatszor sikerült elhódítaniuk közös erővel.
2014 óta, a hibridéra kezdetével a Mercedes mindenkit lesöpört a tábláról és egymás után hatodszor nyerte meg idén mindkét bajnoki címet, ebből ötször Lewis Hamilton diadalmaskodott. Sokan a 2000-es évek elején látható Ferrari-dominanciához hasonlítják az elmúlt években látottakat, de a Ferrari sikerkovács csapatfőnöke szerint ez már több is annál.
„A Mercedes egyszerűen elképesztő. Arra hasonlít, mint amikor egy sportoló felemeli a 200 kilós súlyt, aztán hosszasan meg is tartja. Ehhez szükség van egy kiváló pilótára, egy remek autóra és egy kitűnő csapatra is. Ha a háromból bármelyik hiányzik, nem fog összeállni a dolog” – ecsetelte véleményét Jean Todt az FIA díjátadó gáláján.
„El kell ismernem, hogy a Mercedes még annál is jobb munkát végez, mint amit mi tettünk akkoriban” – emelt kalapot Todt a német gyári istálló előtt. A Toro Rosso csapatfőnöke pedig még ennél is tovább ment, a faenzaiak első embere úgy véli, ilyet soha egyetlen gárda sem volt képes megtenni.
„A Mercedes a valaha volt legjobb csapat. Jobb, mint az Ayrton Senna és Alain Prost idejében látott McLaren-Honda és még dominánsabb, mint a Michael Schumacher aranykorában teljesítő Ferrari” – dicsérte a riválist Franz Tost. Sebastian Vettel is elismerte októberben, hogy a Mercedes közel jár a tökéletességhez.
A statisztika egyébként abszolút alátámasztja a sok dicsérő szót, az elmúlt hat évben a Mercedes 89 futamot nyert meg és 179 dobogós helyet szerzett. Ezzel szemben a Ferrari 2000 és 2005 között 58 győzelmet és 126 dobogós helyet gyűjtött be. A Mercedes mellett szól az is, hogy 2014 óta képtelenek hibázni a németek, egyetlen lyukas évük sem akadt, amikor egyáltalán valóban meg tudták volna szorítani őket. Pedig a Renault-főnök szerint a francia motor a mezőny jelenlegi legjobbja, a német erőforrás pedig a leggyengébb. Érdekes meglátás.