Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. január 27. hétfő
F1

Marko: Meg is lehetett volna az öt győzelem

Mindenki bolondnak nézte a Red Bull főtanácsadóját, amikor a téli tesztek után öt futamgyőzelmet jósolt az idei évre. Ez végül nem jött össze, de nem álltak messze attól, hogy bejöjjön az elképzelés.

Tavaly ősszel kezdte meg a közös munkát a Red Bull-Honda szövetség, a pesszimistábbak hatalmas visszaesést vizionáltak az istálló számára, valamint azt, hogy még a gyári Renault is eléjük kerül a tabellán. Ez egyáltalán nem jött be, Max Verstappen több futamot nyert idén, mint eddig bármelyik másik évadában, igaz, a világbajnoki versengésben nem volt köze Lewis Hamiltonhoz.

Már a téli tesztek sem sikerültek rosszul az energiaitalosok számára, az istálló főtanácsadója pedig úgy gondolta, hogy idén rögtön öt futamgyőzelmet ünnepelhetnek. Ezt akkor a legtöbben csak megmosolyogták, de ha a valós esélyeket megnézzük, akkor akár meg is lehetett volna az öt siker. Leginkább Magyarországon kínálkozott esély az első helyre, amikor Lewis Hamilton csak az utolsó néhány körben volt képes a jóval frissebb abroncsokkal megelőzni Verstappent, Mexikóban pedig a holland szúrta el a biztos pole-pozíciót egy szabálytalansággal, utána pedig ez további gondokat szült.

Verstappen és a Red Bull fokozatosan elkapta a fonalat


„Potenciálisan több volt bennünk, idén nem sikerült teljesen kihozni magunkból azt az eredményt, ami bennünk volt. Most is azt mondom, hogy az öt futamgyőzelem lehetséges lett volna” – nyilatkozta Dr. Helmut Marko az osztrák Kronen Zeitungnak.

„Egyrészt azért nem jött össze, mert szerencsétlen körülmények és balesetek akadályoztak minket, másrészt pedig a karosszéria terén csak az évad egy későbbi szakaszában sikerült számottevő fejlődést felmutatnunk. Éppen emiatt kezdtük elég gyengén a 2019-es évet, de utána technikailag sikerült remekül felzárkóznunk.”

„Ezúttal már a kezdetektől mindennek optimálisan kell működnie, teljes gőzzel a jövő évi, új autónkon dolgozunk” – tette hozzá Marko. Ahogy azt a Red Bull részéről korábban is megerősítették, a motorerő terén nemigen volt már hátrányban az RB15-ös, a második félévben a Honda egyértelműen tartotta a lépést az egyenesekben a Ferrarival és a Mercedesekkel is.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?