Tavaly ősszel kezdte meg a közös munkát a Red Bull-Honda szövetség, a pesszimistábbak hatalmas visszaesést vizionáltak az istálló számára, valamint azt, hogy még a gyári Renault is eléjük kerül a tabellán. Ez egyáltalán nem jött be, Max Verstappen több futamot nyert idén, mint eddig bármelyik másik évadában, igaz, a világbajnoki versengésben nem volt köze Lewis Hamiltonhoz.
Már a téli tesztek sem sikerültek rosszul az energiaitalosok számára, az istálló főtanácsadója pedig úgy gondolta, hogy idén rögtön öt futamgyőzelmet ünnepelhetnek. Ezt akkor a legtöbben csak megmosolyogták, de ha a valós esélyeket megnézzük, akkor akár meg is lehetett volna az öt siker. Leginkább Magyarországon kínálkozott esély az első helyre, amikor Lewis Hamilton csak az utolsó néhány körben volt képes a jóval frissebb abroncsokkal megelőzni Verstappent, Mexikóban pedig a holland szúrta el a biztos pole-pozíciót egy szabálytalansággal, utána pedig ez további gondokat szült.
„Potenciálisan több volt bennünk, idén nem sikerült teljesen kihozni magunkból azt az eredményt, ami bennünk volt. Most is azt mondom, hogy az öt futamgyőzelem lehetséges lett volna” – nyilatkozta Dr. Helmut Marko az osztrák Kronen Zeitungnak.
„Egyrészt azért nem jött össze, mert szerencsétlen körülmények és balesetek akadályoztak minket, másrészt pedig a karosszéria terén csak az évad egy későbbi szakaszában sikerült számottevő fejlődést felmutatnunk. Éppen emiatt kezdtük elég gyengén a 2019-es évet, de utána technikailag sikerült remekül felzárkóznunk.”
„Ezúttal már a kezdetektől mindennek optimálisan kell működnie, teljes gőzzel a jövő évi, új autónkon dolgozunk” – tette hozzá Marko. Ahogy azt a Red Bull részéről korábban is megerősítették, a motorerő terén nemigen volt már hátrányban az RB15-ös, a második félévben a Honda egyértelműen tartotta a lépést az egyenesekben a Ferrarival és a Mercedesekkel is.