Steward
Bognár Viktor
AJÁNDÉK DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. július 4. szombat
F1

A riválisok szerint a Ferrari továbbra is felettébb gyanús

Bár a vörösök szerint nem vesztettek semmit az egyenesbeli sebességükből, az utóbbi két futam nem ezt bizonyítja. A Red Bull és a Mercedes továbbra is gyanakvó, hogy a Ferrari átver mindenkit.

Az USA Nagydíjának hétvégéjén vonták ismét szorosabb vizsgálat alá a Scuderia versenyautóit, különösen a komplex erőforrás működését analizálták. A Red Bull és a Mercedes irányából ugyanis ősszel folyamatosan érkezett a panaszáradat, miszerint a vörös istálló motorjai egy ügyes trükközésnek köszönhetően nem szabályosak.

A Brazil Nagydíj első edzésnapján aztán úgy tűnt, a Ferrari rácáfol a kétkedőkre, mivel ismét hatalmas egyenesbeli fölénnyel jelentkezett Sebastian Vettel és Charles Leclerc is. Igaz, utána ugyanezt már nem tudták megismételni az időmérőn és a versenyen, így újra napirendre került a téma. Nem elég a Scuderiának a belső hatalmi harc a pilóták között, még ez az árnyék is folyamatosan rájuk vetül.

Austin óta látványosan visszaesett a Ferrari az időmérőkön


A pénteki napon a két Ferrari még 0,7 másodpercet adott a Red Bulloknak az egyenesekben, a Mercedes pedig még nagyobb verést kapott. Éppen ez tette igazán gyanakvóvá a Red Bull főtanácsadóját. „Ha a Ferrari helyében lennék, mindent megtennék azért, hogy eltereljem a figyelmet az egyenesbeli fölény visszaeséséről. Máskülönben mindenki azt hinné, hogy csalunk. Szerintem ellenfelünk pénteken szándékosan feltekert mindent a maximumra, hogy azt gondoljuk, rájuk nincs hatással a mostani, tüzetes vizsgálat” – idézi Helmut Markót a Motorsport.com szakoldal.

A Mercedesnél is maradtak kérdőjelek, hogy miért nem tudta megismételni pénteki produkcióját a Ferrari szombaton is. „Úgy vélem, a kvalifikáción is a Scuderia volt a leggyorsabb az egyenesekben, de közel sem olyan markánsan, mint azt pénteken láttuk. Ennek számtalan oka lehet, de tény, hogy a legutóbbi két versenyhétvégén nem sikerült a pole-pozíciót megszerezniük, miközben előtte sorra a leggyorsabbak voltak, meglehetősen kényelmes előnnyel” – erősítette meg a furcsa visszaesést James Allison technikai igazgató.

A legtöbben éppen ezért csóválják a fejüket, hogy miért esett vissza ilyen hirtelen a Ferrari, a vörösök ugyanis Belgium és Mexikó között zsinórban hat pole-pozíciót szereztek, Austin óta viszont kettőből kétszer maradtak alul (igaz, Mexikóban csak Verstappen visszasorolása miatt lett meg az első rajtkocka).

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?