Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. november 22. péntek
F1

Honda: Mi is érzékeltük a Ferrari visszaesését

A Mercedes mellett a japán rivális mérései szerint is láthatóan visszaesett a Ferrari tempója Austinban. A Honda azonban semmiképpen nem kezd vádaskodásba, inkább saját feladataival törődik.

Max Verstappen és Lewis Hamilton is megjegyzéseket tett a Scuderiára amiatt, hogy szerintük amint megbolygatták kicsit az erőforrásukkal kapcsolatos legalitás kérdését és az FIA újra vizsgálódni kezdett, hirtelen látványosan elvesztették korábbi fölényük nagy részét. A holland egyenesen csalónak nevezte a Ferrarit, ami miatt Mattia Binotto perrel fenyegette meg a Red Bull csapatfőnökét.

A Honda Formula-1-es technikai igazgatója is arról számolt be, hogy számukra is látható az adatokból, hogy a vörös istálló fölénye egyik hétről a másikra megcsappant, de ennek nem kizárólag a motorteljesítmény lehet az oka, hanem aerodinamikai és egyéb beállítások is, ráadásul Charles Leclerc autójában szombattól egy korábbi specifikációjú, sokat használt motor dolgozott.

„A Ferrari egyenesben mutatott teljesítménye közel sem volt annyira ijesztő a Red Bull-Hondákkal összehasonlítva, mint a korábbi versenyhétvégéken. De a motorteljesítményt nem tudjuk első látásra kettéválasztani a karosszéria légellenállásától. Ha csak pusztán a csúcssebességeket tekintjük, akkor látható, hogy a Ferrari és a köztünk levő különbség töredéke volt a korábban tapasztaltaknak” – magyarázta Toyoharu Tanabe a Motorsport.com hasábjain.

Austinban könnyedén megelőzték a Ferrarikat

„Ez vitán felül áll, ugyanakkor kívülről nézve nem tudhatjuk, hogy ezt csak a motor változtatása okozta, vagy az aerodinamikai beállítások is. A versenytempójuk szintén nem volt olyan erős, mint a korábbi futamokon, tehát vagy változtattak a csomagjukon, vagy egyszerűen csak nem passzolt ehhez a pályához. Ebbe nem láthatunk bele, de a végsebességük nagyot változott.”

„Egyetlen versenyhétvégéből ne vonjunk le következtetéseket, a Brazíliában és Abu Dhabiban látható adatokból már okosabbak leszünk, de egyetlen verseny után még ne vádaskodjunk.” A japán szakember inkább saját fejlődésükre helyezi a hangsúlyt, ami egészen biztató képet mutatott a mexikói és az austini pályán is.

„A nyári szünet előtt egészen szorosan felzárkóztak egymás mögé a top gyártók, de ősszel a Ferrari hirtelen nagyon meglépett. Most megint közelebb kerültünk, Austinban kicsit meg is lepődtem, hogy az időmérőn Max Verstappen ennyire közel kerülhetett a pole-pozícióhoz. Brazíliában és Abu Dhabiban további képet kaphatunk arról, mennyire is vagyunk versenyképesek a Mercedes és a Ferrari ellen” – tekintett előre Tanabe.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?