A most már hatszoros világbajnok britet többször éri az a vád az utóbbi években, hogy 2014 óta tartó sikersorozatát a világverő Mercedesnek köszönheti, a német gyártó a hibridéra megjelenése óta mind a hat bajnoki elsőséget bezsebelte, általában igen könnyedén. Egyedül tavaly tűnt úgy, hogy meginoghat Toto Wolff alakulata, de aztán a második félévben könnyedén fordított.
Motorerő tekintetében valóban úgy tűnik, tavaly és idén is a Ferrari került fölénybe, de a versenyautó nyers erejét többnyire képtelenek győzelemre váltani az olaszok. „Láthattuk, milyen motorelőnnyel rendelkeznek egész évben, tavaly pedig úgyszintén ez volt a helyzet. Óriási lóerő-tartalékokat tudnak bevetni, amikor és ahol csak akarnak” – elemezte a helyzetet Lewis Hamilton a Gpfans.com hasábjain.
„A sikereket viszont nem egyedül a pilóta szerzi, csak úgy sikerülhet, ha ilyen nagyszerű csapat veszi körül. Még egy teniszező sem kizárólag csak saját magának köszönheti trófeáit, hanem egy egész stáb munkájának, ez is a játék része. Én is csak egyetlen láncszeme vagyok a csapatnak, de nagyon büszke vagyok arra, hogy például a fejlesztéseknél is a lehető legjobb irányba tudtam terelni az istállót.”
„Akkor is rengeteg jó eredményt értünk el, amikor az autó nem volt annyira gyors, mint a riválisoké és akkor is kihozzuk a maximumot, amikor a mi gépünk a legjobb. A tavalyi évre ez különösen igaz, akkor a Ferrari túlságosan is gyors volt számunkra, de mégis legyőztük őket, mert akaratban és gondolkodásban föléjük nőttünk akkor is, amikor a nyers erőben ők voltak jobbak” – mutatott rá Lewis Hamilton.
Idén a Ferrari motorereje olyan hatalmas, hogy Max Verstappen már egyenesen csalást emlegetett az austini verseny után, ám édesapja szerint ez a megfogalmazás komoly hiba volt fia részéről. Mégis mindössze három futamgyőzelmet arattak eddig a tizenkilenc lehetőségből, mert valami mindig közbejött.