Remek körrekorddal szerezte meg az első helyet Mexikói Nagydíj időmérő edzésén Max Verstappen. Ekkor még azt hihettük, ezzel megkaparintotta a Red Bull-Honda fennállásának második pole-pozícióját, de a sötét felhők már gyülekeztek közvetlenül a leintés után is, mivel Valtteri Bottas nagyon csúnyán a falhoz verte Mercedesét, a holland pedig ennek ellenére egy kicsit sem lassított a baleset helyszínén.
A többiek mind visszavettek, Verstappen azonban maga ismerte el a kvalifikációt követő interjúkban, hogy pontosan tudott Bottas balesetéről, de szándékosan nem emelte el a lábát a gázról. Ezért is kelt ki magából Hamilton és kért súlyos büntetést Verstappenre, de ez a reakció csak rásegített a versenybíróságnál is, hogy alaposabban vizsgálják meg a sárga jelzést figyelmen kívül hagyó holland utolsó körét és emiatt kapott végül háromhelyes rajtbüntetést.
Érdekes magyarázatot talált a történtekre Dr. Helmut Marko. „Max annyira közel volt Bottas mögött abban az időmérős körben, hogy nem is volt ideje reagálni a történésekre. Minden nagyon gyorsan zajlott, nem volt még érvényben sárga zászlós jelzés és a kormányán sem jelent meg figyelmeztetés. Ilyen helyzetben a pilóták csak a kormánykereket nézik és a mérnöküket hallják” – fogalmazott a főtanácsadó az Auto Motor und Sport hasábjain.
Az érvelés azért sántít több helyen is, mert egyrészt maga Verstappen vallotta be az első interjúk során, hogy tudatában volt Bottas falnak csapódásának, szándékosan nem lassított. A belső kamerás felvételek pedig szintén cáfolják Marko szavait, amikor a Red Bull versenyzője az ominózus ponthoz ért, már lengették a sárga zászlót.
Szintén Markónak mond ellent Sebastian Vettel reakciója, aki korábban ért a baleset helyszínére, mint Verstappen. „Nem is volt kérdéses a helyzet, dupla sárga zászlós jelzést láttam. Láttam, hogy Valtteri nekicsapódott a falnak, a pályabírók pedig már ugráltak át a falon, hogy segítsenek. Egyértelmű volt, hogy el kell vennem a gázt” – mondta el a német, aki valóban el is vette az utolsó kanyarban.