Steward
Bognár Viktor
AJÁNDÉK DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. július 4. szombat
F1

A Ferrari nem véletlenül fejlesztette ilyen intenzíven az idei autót is

A 2019-es év első fele totális bukással ért fel a Scuderia számára, miközben a Mercedes szárnyalt. A Ferrari néhány új fejlesztéssel nagyon magára talált, pedig ezek 2020-ra készültek volna.

A hosszú, szenvedős időszak után várható volt, hogy a vörös istálló Spában és Monzában elviszi a pálmát a sok, hosszú egyenes miatt, ami a kanyarokban gyengébb, de motorerőben jobb autójuknak köszönhetően sikerült is. Arra viszont senki nem számított, hogy a Szingapúrban bevetett, továbbfejlesztett aerodinamikai csomaggal ennyire beletalálnak. Onnantól egyértelművé vált, hogy most már minden típusú pályán versenyképesek lesznek. Pedig nyáron a Mercedes mellett már a Red Bull is egyértelműen átugrotta a Ferrarit az erősorrendben, azóta is ismét megfordult.

Kétszer Charles Leclerc-t, egyszer pedig Sebastian Vettelt intették le elsőként és Szocsiban is sima győzelem nézett ki, de a számukra szerencsétlen időpontban bevetett virtuális biztonsági autó átírta az esélyeket, Lewis Hamilton az ingyen kiállásnak köszönhetően átvette a vezetést és a leintésig meg is őrizte azt.

„Nagy fontosságú volt, hogy a jövő évre szánt fejlesztési csomag egy részét előrehoztuk és élesben is kipróbáltuk a jelenlegi autón. Így láthattuk, hogy beválik. Nyugodtan próbálgathatunk újításokat az idei SF90-esen, mivel a jövő évben ugyanezek a szabályok maradnak (így reális képet kaphatnak az alkatrészekről)” – nyilatkozta Mattia Binotto csapatfőnök az Autosport szakoldalnak.

Belgium óta felragyogott a nap Maranellóban, de az áttörést Szingapúrban érte el a csapat


„Éppen erre építünk idén, hogy amiket élesben is letesztelünk, sokkal jobban megértjük működésüket és kulcsfontosságúak lesznek a jövő évi autó építésében. Ez az oka annak, hogy ennyi energiát fektetünk a 2019-es versenyautóba. Nem azért hajtunk ennyire, hogy idén még minél több győzelmet szerezzünk, hanem mert ha összességében még jobban megértjük az idei autó működését és teljesítményét, az nagy hasznunkra válik majd a következő szezonban.”

Az év első kétharmadában aerodinamikailag nagy hátrányban volt a Ferrari, de a szingapúri fejlesztésekkel ezt nagyjából sikerült végül kijavítani. Fellélegezhetnek, hogy jövőre már nem láthatunk ekkora szenvedést a vörösöktől a kanyarokban. „Az új első szárnyunk remek, úgy vélem, többen is már igyekeznek lemásolni a megoldásunkat, sokkal inkább, minthogy mi próbálnánk másolni a többieket. Azt gondolom, a jövő évben használt versenyautó az idei továbbfejlesztése lesz.”

„Ha utólag visszanézünk, láthatjuk, hogy mégsem volt alapjaiban elhibázott koncepció az idei gép. Előtte is akadtak lehetőségeink a győzelemre, de azokat még elhibáztuk. Amikor pedig végre rájöttünk, pontosan mi okozza a gyengeségünket, kijavítottuk és egyből versenyképessé váltunk, ahogy ezt az utóbbi néhány versenyhétvége meg is mutatta” – fogalmazott a Ferrari csapatfőnöke.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?