DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 16. kedd
F1

Wolff most már aggódik a Ferrari tempója miatt

A Mercedes a teljes első félévben dominált, az utóbbi versenyeken azonban feljöttek a riválisok. Teljesen váratlanul a Ferrari is felnőtt a feladathoz, immáron a lassú pályákon is bombaerős.

A nyári szünet előtt a Scuderia már csak a harmadik erőnek számított, mivel az Ezüst Nyilakon kívül már Max Verstappen Red Bull-Hondája is gyorsabbnak bizonyult. Azt lehetett sejteni, hogy Spában és Monzában a Ferrari nyerhet, de augusztus elején biztos, hogy senki nem tett volna pénzt arra, hogy Szingapúrban az olasz istálló kettős győzelmet arathat.

Ezért okozott óriási meglepetést tegnap Charles Leclerc azzal, hogy megszerezte a pole-pozíciót a lassú, kanyargós pályán. A Ferrari vasárnap stratégiában is jobbnak bizonyult, ezúttal a versenytempó is teljesen rendben volt, a Mercedesek pedig még a dobogóról is lecsúsztak. Zsinórban háromszor a vörösök vitték el a pálmát, ez már nagyon nem tetszik a Mercedes csapatfőnökének, különösen a Scuderia elmúlt hetekben mutatott formajavulása.

Év elejétől hangoztatják Mattia Binottóék, hogy ha sikerülne megfelelően munkára fogni az abroncsokat, akkor az SF90 nem lenne lassú autó. Ezek szerint végre összejött? „Mindig óvatosan kell hozzáállni mindenhez és résen kell lenni. Most már aggódunk, a legutóbbi három futamot zsinórban a Ferrari nyerte, nem ülhetünk a babérjainkon. A szezon kezdetétől kezdve végig stabil pontelőnnyel rendelkeztünk, de ha nem vigyáz az ember, elkapják az ellenfelek” – magyarázta Toto Wolff a Sky Sports F1 adásában.

Ezt elszúrta a Mercedes, de a Ferrari egyébként is feltűnően megerősödött


Sebastian Vettel egy nagyon bátor stratégiával nyerte meg a versenyt, a bokszkiállások előtt a harmadik helyen haladt, de korai kerékcseréjével végül megelőzte Charles Leclerc-t és Lewis Hamiltont is, aki mellett még Max Verstappen is elment. Hamilton szerint egyébként jó taktikával ma simán nyerhetett volna.

„Beszéltünk korábban az alávágásról, de abban benne rejlett a veszély, hogy a forgalomban fennakadunk. Vettelnek nem volt vesztenivalója, ő meg is lépte és úgy vélem, mindenkit meglepett az, hogy mennyire hatékonynak bizonyult az alávágás. Abban a pillanatban, amikor láttuk, hogy Sebastiannal szemben elvesztettük a pozíciót, megpróbáltunk egy eltérő stratégiát és igyekeztünk hosszúra nyújtani az első etapot.”

„Lewis azt mondta, még mindig jók a gumijai és mi úgy számoltunk, a riválisok utolérik a lassabb ellenfeleket és fennakadnak. Több különböző feltevésünk is akadt. Utána viszont gyorsan elhasználódtak Lewis abroncsai, már nem tudott versenyképes köröket futni, ott véget értek az esélyeink és a nagy semmi közepére érkeztünk vissza” – fogalmazott Wolff.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: