Lassan egy évtizede, hogy Nico Hülkenberg bemutatkozhatott a Formula-1-ben a Williams istállónál. Hatalmas tehetségként érkezett a száguldó cirkuszba és első évében, óriási meglepetésre, azonnal szerzett is egy pole-pozíciót az erre egyébként teljesen esélytelen versenyautóval.
Az elmúlt években a középmezőnyben többször is nagyot villantott, a gyári Renault fejlődésében is oroszlánrészt vállalt, ugyanakkor a nagy áttörés nem sikerült, még dobogóra sem tudott állni. Igaz, 2014 óta teljesen bebetonozódtak az erőviszonyok, a három élcsapat (Ferrari, Mercedes, Red Bull) kivételével rendkívül ritka, hogy valaki a dobogónak akárcsak a közelébe juthat.
Néhány hete kiderült, hogy a Renault nem kíván szerződést hosszabbítani a tapasztalt német pilótával, helyette a fiatal Esteban Ocont választotta. Szinte egyértelműnek tűnt mindenki számára, hogy a német a Haas-Ferrarinál köthet ki, leginkább Romain Grosjeannak állt rosszul a szénája. Ez sem így történt, a Haas ugyanis csütörtökön hivatalosan is bejelentette, hogy jövőre sem változtat megszokott pilótapárosán.
Ezzel rendkívüli mértékben lecsökkent Hülkenberg mozgástere, most a Williams ülése tűnik még elérhetőnek, de az sem biztos, mivel Nicholas Latifi hatalmas szponzori csomaggal kopogtat a csapat ajtaján, ez pedig a nem éppen gazdag istálló számára igen fontos szempont.
„Meg kell vizsgálnom, melyik versenyzői ülés elérhető és melyik nem. Elég nyilvánvaló, hogy ebben a pillanatban nem én diktálok, az irányítás nem az én kezemben van. Kell még egy kis idő, amíg mindent számba veszünk. Továbbra is vannak lehetőségeink, reális esélyem is mutatkozik a maradásra, de ebben a játékban soha semmiben nem lehet biztos az ember” – nyilatkozta Nico Hülkenberg.
„Hogy csalódott vagyok-e a Haas döntése miatt? Nem, mert nem törekedtem túlzottan arra a szerződésre, nemigen haladtunk előre, nem állapodtunk meg, nem jutottunk egyezségre a Haasszal. Valóban egy opció volt az a csapat és tárgyaltunk is, nem csináltunk belőle titkot. De kontraktus végül nem született, mert nem tudtunk megállapodni.”
A Williamsen kívül még az Alfa Romeo maradt opcióként, a csapatfőnökkel ugyanis jó viszonyt ápol, versenyzett is Frederic Vasseur keze alatt korábban az F2-ben és az F3-ban is. „Hosszú évek óta ismerjük egymást, ő az az ember, aki idehozott engem (a Renault-hoz). A Williams is egy lehetőség. Szeretném folytatni az F1-ben, de nem kaparok mindenáron, hogy itt maradjak” – tette hozzá Hülkenberg.