A jelenlegi Formula-1-ben is mindhárom élcsapatnál láthatjuk az egyértelmű felállást, hogy egy kedvezményezett pilóta és egy szárnysegéd versenyez egymás mellett. A Mercedesnél sosem titkolták, hogy sokszor feláldozták már Valtteri Bottas stratégiáját annak oltárán, hogy jobb helyzetbe hozzák Lewis Hamiltont.
A Red Bull kétségtelenül Max Verstappenre épül és valószínűleg ez a jövő évben sem fog megváltozni. A Scuderiánál viszont meglepően alakult az idény, a szezon elején ugyanis nyíltan kimondta a vezetőség, hogy Sebastian Vettel még egyértelműen előnyt élvez majd a rendkívül fiatal Charles Leclerc-rel szemben. Az élet azonban úgy hozta, hogy Vettel egyelőre képtelen összeszedni magát, lassan tizenhárom hónapja nem nyert, csapattársai azonban már harmadszor diadalmaskodtak ez idő alatt. A kétszeres világbajnok Mika Hakkinen szerint, ha Vettel nem akarja, hogy végképp zsákutcába jusson, akkor nagyon gyorsan nyernie kellene.
A Formula-1-ben 1989 és 1994 között versenyző J.J. Lehto szintén megfordult nagyobb istállónál, így jobban belelát a rendszerbe. „Michael Schumacher volt az elsőszámú versenyző a Benettonnál, de ő maga egyáltalán nem volt zsarnok. Őrülten jó pilóta volt és a létező legjobb emberekkel vette körbe magát” – nyilatkozta a finn pilóta a Iltalehti című lapnak.
„Talán éppen ez Vettel gyenge pontja, hogy nem vitte magához a legfontosabb kulcsembereket a Ferrarihoz, hogy felépítse saját maga köré a csapatot. A Ferrarinál állandóan hatalmasak az elvárások és mindig van elsőszámú pilóta. Ez a cím pedig most teljesen világos, hogy átkerült Charles Leclerc-hez.”
„Leclerc megmutatta, hogy a Ferrari is képes nyerni, ez pedig még nagyobb lelkesedést és önbizalmat hoz számára. Új sheriff érkezett a városba” – tette hozzá Lehto. Vettel jövőjét azonban egyelőre nem fenyegeti veszély. „Már korábban is elmondtam, ismétlem újra: nem kérdéses, hogy jövőre Charles és Sebastian lesz a két pilótánk” – szögezte le Mattia Binotto csapatfőnök.
Vajon várható-e, hogy a Ferrarin belül olyan harag és belharc alakulhat ki, mint a Hamilton-Rosberg a Mercedesnél, vagy a Senna-Prost párviadal a McLarennél? „Nem hiszem és remélem nem így történik. Szerintem ezek a srácok nem ilyenek, nem nagyon szeretik a politikát és a játszmákat” – fogalmazott Lehto.