Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. október 22. csütörtök
F1

Wolff: Talán túlment a határon Leclerc védekezése

Keménynek nevezte a ferraris és Lewis Hamilton csatáját a Mercedes F1-es csapatfőnöke, de ő is elismerte: merész lett volna megbüntetni az élen álló monacóit az olasz szurkolók előtt.

Hasonló forgatókönyv szerint zajlott a Formula-1-es Olasz Nagydíj, mint múlt hétvégén a spái futam: Charles Leclerc a pole-ból indulva nyert, miközben mögötte igyekeztek rá nyomást gyakorolni a Mercedesek. Ezúttal végül Valtteri Bottas lett a második, Lewis Hamilton pedig a harmadik, miután utóbbi egy ízben kénytelen volt átvágni az első sikánt egy elfékezést követően. Toto Wolff, a vb-éllovas istálló csapatvezetője elismerte, hogy a Ferrari jobb volt Monzában:

„Megnyerték a versenyt, övék volt itt a legerősebb autó. Azt gondoltam, Valtterinek lehet esélye. Nagyon nehéz közelíteni hozzájuk az egyenesben, és Lewis vélhetően tudta, hogy Valtteri érkezik, ezért még egyszer keményen nekilódult” – mondta a brit hibája kapcsán Wolff a Sky Sports kameráinak.

Természetesen Wolff sem kerülhette ki a kérdést annak kapcsán, hogy mit szólt Leclerc Hamilton elleni védekezéséhez, főleg azok után, hogy pilótája némileg hiányolta a büntetést. „A felügyelők nehéz helyzetben vannak olyankor, ha helyes döntést kell hozniuk egy nem teljesen egyértelmű helyzetben” – idézi a Mercedes-vezért a Motorsport.com. „Tudom, hogy szeretnétek valami jó szaftos dolgot írni ebből, de az előbb elmondtam már, hogy megvan a saját magam baja, nem akarom még Michael Masiét is a nyakamba venni.”

Rendkívül kemény csata volt, talán túl is ment a határon, és szerintem Lewis közreműködése is kellett, hogy ne legyen baleset belőle. De végül mit lehet tenni? Kiosztasz egy öt másodperces büntetést Monzában az élen haladó Ferrarinak? Kizárt dolog, mert akkor rendőri kíséretre lett volna szükség ahhoz, hogy kijussunk innen.”

Wolff hozzátette: a fekete-fehér zászlók alkalmazásával kiengedhették a felügyelők a szellemet a palackból, a versenyzők ugyanis mostantól úgy érezhetik, több mindent megtehetnek a pályán, hiszen elsőre úgyis csak figyelmeztetésben részesítik őket. „Több autó fog összeérni, jobban bevett szokás lesz. Eljuthatunk arra a pontra, amikor ismét ütközésig fog fajulni a dolog, de addig engedjük őket versenyezni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?