DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Verstappen: Rejtély, miért rajtolunk gyakran rosszul

A Red Bull-pilótáknál igen sűrűn megesik, hogy a rajtnál feltűnően lassan indulnak el. Max Verstappen összességében elégedett a Honda-motorral, de ezt a problémát meg kell oldaniuk.

Az Osztrák és a Német Nagydíj után Belgiumban is feltűnően beragadt a piros lámpák kialvásának pillanatában Max Verstappen (nemegyszer csapattársával együtt), ez pedig súlyos pozícióvesztéseket eredményez. A holland esetében ráadásul ez végső soron a kieséséhez vezetett, mivel az első kanyarban a rajtnál elvesztett helyeket próbálta visszavenni, sokak szerint túlságosan agresszív módon.

A világbajnoki összesítésben Valtteri Bottas második helyére is veszélyes Red Bull-pilóta elismeri, egyelőre nem tudják, mikor hogyan reagál a rajtoknál az erőforrás. Azon kell leginkább dolgozniuk, hogy a motor karakterisztikáját olyanná formálják, hogy bármely körülmények között ideálisan működjön az elindulásoknál, most ugyanis még kiszámíthatatlan.

„A folyamatnak olyan stabillá kell válnia, amennyire csak lehet. Már negyedik éve versenyzem a Red Bullnál, de idén többedszerre szenvedünk meg azzal, hogy a hátsó kerekek kipörgését megfelelően szabályozzuk” – utalt rendszeres rossz rajtjaira Max Verstappen. A Honda már sosem mutatja a korábbi gyengeséget az egyenesekben, de még a Ferrarinál (azonos körülmények között) feltétlenül lassabb.

Verstappennel a rajtnál sokadszor esik meg hasonló probléma


„Minden egyes motornál másképp működik ez, úgyhogy mindig egy rejtély, hogy éppen rendben lesz-e, vagy sem. Idén többször is mellé lőttünk, úgyhogy jól tudjuk, miben kell fejlődnünk, min kell sokat dolgoznunk. Egyelőre ugyanis nem sikerült túllendülnünk ezen a gondon.”

„A tavalyi szezonban összességében minden rajtot tekintve mi voltunk a második legjobb csapat, előtte egy évvel szintén, úgyhogy nem hiszem, hogy hirtelen képtelenné váltunk jól rajtolni. A kuplunggal is ugyanúgy bánunk, nagyon precízen kell kezelni, milliméterekről beszélünk ilyenkor.”

„Egyelőre nem tudjuk, miért reagál néha nagyon furcsán az erőforrás a rajtnál, időnként kicsit késik, néha meg hamarabb pörög fel. A kuplung beállításának agresszivitását a csapatnál tudjuk megváltoztatni, mi igyekszünk mindig ugyanúgy végezni a folyamatot, de több más dologtól is függ. A tesztelés során ezt lehet próbálgatni, a Honda pedig jelenleg rengeteget dolgozik azon, hogy megoldja a problémát. Már nagyjából látják, hol kell fejleszteniük, de ez több időt vesz igénybe. A motor egész karakterisztikáján alakítani kell” – tekintett előre Verstappen. Monzában mindenesetre a Ferrarin belül is vezérré előlépett Charles Leclerc és Sebastian Vettel ellen nehéz dolga lesz a szinte biztosan a mezőny végéről induló Verstappennek, ám Szingapúrban ismét eljöhet a bikák ideje.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: