Nyitott, őszinte kapcsolatban áll egymással a francia gyártó és a wokingi istálló, így valószínűleg könnyebb dolguk lesz rájönni, miért ment tönkre két Renault-motor is a Belga Nagydíj során, ráadásul az egyik gyakorlatilag el sem tudott rendesen rajtolni már. A McLarenek három éven át szenvedtek a Hondával, idén azért egész jó százalékban célba értek, de Belgiumban ismét jöttek a gondok, Lando Norrisnak tíz pontjába fájt a váratlan motorhiba az utolsó kör kezdetén.
Carlos Sainz versenye gyakorlatilag már a start előtt véget ért, amikor erőforrása már a felvezető körben megadta magát. A piros lámpák kialvása után még lassú tempóban tudott egy kicsit menni vele, de nem sokkal később végképp megállt. Lando Norris motorja pedig az utolsóelőtti kör végén, különösebb előjel nélkül néhány másodperc alatt megmakacsolta magát.
A csapatfőnök rendkívül csalódott és a motorszállítóval közösen igyekeznek megtalálni a kettős meghibásodás okát. „Csalódást keltő, hogy mindkét pilótánk kiesett, az egyik ráadásul szinte el sem tudott rajtolni. Partnerünk számára hasonló a szituáció. A Renault hatalmas erőfeszítéseket tesz azért, hogy a szezon közben minél jobb, fejlesztett motorokkal jelentkezzen, ezt pedig jó látni” – nyilatkozta Andreas Seidl.
„De természetesen nagyon lehangoló, hogy több versenyhétvégén büntetést kapunk (a motorcserék miatt) és utána még célba sem tudunk érni. Fontos, hogy nyitott és átlátható maradjon a kapcsolatunk (a Renault-val), így mélyen kielemezhetjük a problémák okát, majd közös erővel megoldhatjuk.”
A Renault ugyan már Belgiumban jelentkezett legújabb motorvariánsával, a Spec C elnevezésű verzióval, Seidl nem gondolja, hogy azért estek volna ki, mert még nem merték azt használni, inkább a korábbival futottak. De Lando Norris erőforrásában még nem volt túl sok kilométer, elméletileg még később is használhatták volna. Az időmérőn ugyan nem volt erős a McLaren, de a versenytempó tekintetében remekelt Norris, egészen a kieséséig.