DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Raikkönen a Hungaroringen is kiválóan vezetett

Mivel az élen végig óriási csata zajlott a győzelemért, kevesen figyeltek fel Kimi Raikkönen kitűnő teljesítményére a középmezőnyben, amivel Bottas előtt végezve hat értékes pontot zsebelt be.

Az Alfa Romeo vezérpilótája kétséget kizáróan a 2007-es világbajnok finn, aki az istálló eddigi huszonhat egységéből huszonötöt gyűjtött. Magyarországon idei egyik legjobb produkcióját nyújtva hetedikként végzett úgy, hogy a hajrában a frissebb abroncsokkal közelítő Mercedes-pilótát, Valtteri Bottast kellett tartania sikerrel.

„Hát ez tényleg jó volt. Az autó remekül viselkedett és én is jó munkát végeztem. Különösen az első körben, kimaradtam minden balhéból, utána pedig még a McLarennél is jobb volt a sebességem, de előzni lehetetlen volt. A kerékcseréknél vesztettünk egy pozíciót, igaz, egyet nyertünk is, összességében nem lehetek elégedetlen” – elemezte a Magyar Nagydíjat Kimi Raikkönen.

Kimi Raikkönen mindent kifacsart az Alfából, hat pont a jutalma


„A pontokat megszereztem, most pedig már lépünk is tovább. Alig várom, hogy a nyári szünetet a családommal tölthessem. Amiatt is boldog vagyok, hogy a keményen dolgozó csapattagoknak is végre jut némi szabadság, rájuk fér a pihenés, nagyon megérdemlik” – tette hozzá a veterán finn.

A csapatfőnök is kiemelte, milyen higgadtan és jól tűrte Raikkönen a nyomást a versenyen. „Az istálló számára két nagyon eltérő fele volt a futamnak. Kimi tiszta és kiváló nagydíjat teljesített, remekül ellenállt Bottas nyomásának az utolsó körökben. A hetedik hely volt a maximum, amiről álmodhattunk, így rendkívül elégedettek vagyunk a hat ponttal. Antonio viszont sajnos mindig szenved ezen a pályán, ráadásul az első szett gumijaival gondjai adódtak, így esélye sem volt arra, hogy felzárkózzon” – értékelt Frederic Vasseur.

Az Alfa Romeo ezzel az eredménnyel a Haast már maga mögé utasította az összetettben, a mostanában többnyire csak bukdácsoló Racing Pointtól öt, a gyári Renault-tól pedig tizenhárom pont a lemaradása. Igaz, ez jóval kevesebb is lehet, ha az Alfa Romeo visszakapná szeptemberben a Német Nagydíjon, utólagos büntetés miatt elvett pontokat.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: