Idén rengeteg keserű pirulát kell lenyelnie a francia gyártónak a Formula-1-ben. Az elmúlt években hébe-hóba még összejöttek futamgyőzelmek a Red Bull partnereként, a bikák azonban már a Hondával állnak szerződésben. Most Nico Hülkenberg révén úgy tűnt, végre meglehet az áhított pódium (a futam későbbi alakulását látva ez simán benne volt a pakliban), de végül ugyanott hibázott, ahol például Charles Leclerc és Lewis Hamilton. Extra szúrás lehet a francia szívekbe, hogy a Honda közben második futamgyőzelmét aratta az energiaitalos istállóval.
„Ezen nagyon nehéz lesz túllépnem. Saját magamra vagyok mérges a csapat és a gyártó miatt is, mert megérdemeltek volna egy kiemelkedő eredményt. Ez egy olyan nap volt, amikor pengeélen kellett táncolni, pipa vagyok, hogy így végződött a történet, ráadásul mindezt hazai közönség előtt” – elemezte a Német Nagydíjon elszenvedett vezetői hibáját Nico Hülkenberg.
„Az utolsó kanyar különösen trükkös és csúszós volt. Kicsit sok lett, megindult az autó hátulja, nem akartam megperdülni, ezért nyitottam a kormányon és a fekete aszfaltra mentem. Az viszont olyan volt, mintha jégre mentem volna, onnantól nem tudtam megállítani az autót. Fenomenális munkát végeztünk a folyamatosan változó stratégiával, nagyon fáj és holnap még jobban fog fájni” – utalt lelke háborgására a tapasztalt német, aki ismét közel állt élete első dobogós helyezéséhez, de így továbbra sem rendelkezik ilyennel.
Ausztrál csapattársának jóval rövidebb versenye volt, a tizennegyedik körben esett ki. „Elromlott a kipufogónk, ez okozta a kiesésemet. Láttam a tükörben, hogy az autó hátuljából óriási füst csap ki, onnantól tudtam, hogy számomra ennyi volt, nagy kár érte. Néztem a verseny további alakulását és szerintem nagyon szórakoztató lehetett volna a vezetés. Jó lett volna folytatni, valószínűleg értékes pontokat szerezhettem volna. Csalódott vagyok, hogy ilyen eredményt ért el a csapat, de remélhetőleg Magyarországon már jobban összejönnek a dolgok” – fogalmazott Daniel Ricciardo.
A csapatfőnök sem repesett az örömtől. „Érzelmi hullámvasút volt ez a nap, sajnos végül az alján kötöttünk ki egy kettős kieséssel. Danielnél szivárgás lépett fel a kipufogónál, ennek okát jobban meg kell vizsgálnunk, hosszú idő után akadt újra megbízhatósági problémánk. Nico bámulatosan jó versenyt futott, jó döntéseket is hoztunk a csapattal. Nem raktuk fel túl korán a száraz gumikat, ezzel sokat nyertünk, Nico a második helyen haladt.”
„Az utolsó kanyar egész nap a legnehezebb pontnak tűnt, Nico pedig sajnos nem tudta visszahozni az autót és a falnak ment. Elszalasztottunk egy komoly lehetőséget, ahol rendkívül értékes pontokat szerezhettünk volna riválisainkkal szemben. Így is akadnak pozitívumok a hétvégéről, továbbra is arra összpontosítunk, hogy minél versenyképesebb autót építsünk” – magyarázta Cyril Abiteboul csapatfőnök.