Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. augusztus 23. péntek
F1

Hamilton gumija már a végét járta

A Mercedes elismerte, nagy szerencséje volt Lewis Hamiltonnak a biztonsági autóval, ugyanis jó eséllyel a következő körben kereket kellett volna cserélnie. Már elkezdett sok időt veszteni Bottasszal szemben.

Lewis Hamilton hatodszor nyerte meg a Brit Nagydíjat pályafutása során, ehhez leginkább csapattársával, az első rajtkockából induló Valtteri Bottasszal kellett megvívnia, a Ferrari és a Red Bull ugyanis az elmúlt hétvégén csak bottal üthette az Ezüst Nyilak nyomát. A brit számára szerencsés időpontban a pályára érkező biztonsági autó mellett a jobbnak bizonyuló boksztaktika is segítette az ötszörös világbajnokot.

A Mercedes elismerte, hogy valóban nagy mázlija volt Hamiltonnak a biztonsági autóval (ellentétben a néhány körrel korábban zöld zászlónál kiálló, ezzel jóval több időt veszítő finnel), mivel egy, maximum két kör múlva jönnie kellett volna a bokszba, mert a gumikopás miatt elkezdett súlyos tizedeket veszíteni a korábban a versenyt vezető Botasszal szemben.

A 21. körben érkezett a pályára a biztonsági autó, a létező legjobbkor Hamilton számára. James Vowles főmérnök szerint ez is segítette a britet abban, hogy a jóval kevesebb időveszteség mellett még a gumijait is körökön keresztül óvhatta, jóval óvatosabban felmelegítve, így életben tartva őket a futam végéig… annyira, hogy a leintés előtt futotta meg a leggyorsabb kört.

Hamilton számára a legjobbkor érkezett a biztonsági autó

„Miután Valtteri kiállt kerékcserére, megpróbáltuk Lewist még tovább kint tartani, ezzel is segítve, hogy Valtterivel tisztán csatázhassanak később a győzelemért. Mindkét pilóta nyerhetett volna, Lewis esetében pedig a köridőket figyeltük és addig igyekeztünk kint tartani a pályán, ameddig nem lassult le nagyon” – magyarázta James Vowles.

„Reálisan elnézve még egy, de maximum két körig tudott volna kint maradni, aztán pont bejött a safety car. A köridői akkor már elkezdtek kicsit visszaesni, Valtterivel szemben egyre több időt veszített. Volt egy kis gumielőnye a csere után, nem annyi, amivel a pályán is előzni tudott volna” – tette hozzá a főmérnök.

A stratégiai eltérés miatt viszont ennek különösebb jelentősége nem lett, mert amennyiben Hamilton csak Bottas mögé jött volna vissza a bokszmunkák után, a finnek még akkor is ki kellett volna állnia még egyszer a leintésig, a britnek viszont nem.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?