Lewis Hamiltonnak, amellett, hogy remekül vezetett hazai közönség előtt és szerezte meg nyolcvanadik futamgyőzelmét, kétszer is szerencséje volt a bokszkiállásokat tekintve Silverstone-ban. A számára szerencsés időpontban a pályára küldött biztonsági autó alatt ejthette meg első és egyetlen kerékcseréjét, amikor megkapta a kemény keveréket.
A futam előtt még nem tudták előre, hogy nem is kell többször kiállnia, a Mercedes stratégái és a pilóták is úgy vélték előzetesen, hogy az egykiállásos stratégia kivitelezhetetlen, szükség lesz a két kerékcserére. Erre fázott rá Valtteri Bottas, mivel a közepes keverékkel teljesített első etap után újra közepeseket kapott, így viszont a szabályok szerint egyértelművé vált, hogy a finnek még legalább egyszer be kell mennie a bokszba új abroncsokért.
Mindent előre eldöntöttek és a pályán elfoglalt pozíciójuk alapján alakították a versenyzők taktikáját. Nem a Mercedes szúrt azonban ki tudatosan Bottasszal, jó előre megbeszélték a bokszkiállási stratégiát, igaz, végül Lewis Hamilton szembement a csapat kérésével és nem állt ki másodszor kereket cserélni. Ő megtehette, csapattársának nem volt erre lehetősége. Alakulhatott volna fordítva is.
„Meg akartuk osztani a stratégiát a két autó között, egyikünk a második etapot kemény keverékkel teljesítette, de akkor még az volt az ötletünk, hogy közepes-kemény-közepes lesz a sorrend, két kerékcserével. Úgy gondoltuk, hogy kizárt dolog egyetlen cserével végigfutni a versenytávot, ebben pedig nagyot hibáztunk. Messze a leggyorsabb stratégiának bizonyult a közepes-kemény formáció. A futam előtt azt hittük, ez jóval lassabb lenne” – magyarázta Valtteri Bottas.
A csapatfőnök is megerősítette ezt. „A délelőtti stratégiai megbeszélésen döntöttünk arról, hogy a pályán másodikként futó pilóta eltérő boksztaktikával megy majd. Nem akartuk végig ugyanazon a gumin hagyni őket, nehogy rossz véget érjen a küzdelem. Úgy határoztunk, a második pozícióban haladó versenyző kap a második etapra kemény keveréket. Egyáltalán nem sejtettük, hogy elég lesz egy kerékcsere, akkor még kettővel számoltunk, nem rendelkeztünk elég adattal a kemény abroncsokról” – fogalmazott Toto Wolff.
Az elmondottak alapján, ha a rajtnál, vagy az első körökben Valtteri Bottas visszaesett volna Lewis Hamilton mögé, akkor ő kapta volna a végül nyerőnek bizonyuló stratégiát, a kemény keveréket a második etapra és nem lett volna szüksége harmadik kerékcserére, míg Hamiltonnak igen. Igaz, még így is kicsit kérdéses, hogy miért nem hozták ki Bottast is második cseréjére a biztonsági autós időszakban, de Toto Wolff erre annyit válaszolt, hogy meg lett volna a veszélye annak, hogy esetleg Sebastian Vettel mögé esik vissza a pályán.