DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

A Renault jól járt, hogy kihajított néhány fejlesztést

A francia gyári istálló az utóbbi hétvégéken komoly fejlesztési csomaggal jelentkezett, ami azonban nemigen vált be. Daniel Ricciardo örül, hogy szombaton részben visszatértek a régihez.

Nem egyedülálló a Formula-1 történetében, hogy egy megfelelőnek ígérkező fejlesztési csomag a pályán egyáltalán nem hozza azt a javulást a köridőkben, ami a korábbi mérések és számítások alapján várható lenne. Olyan is előfordul időnként, hogy teljesen a visszájára sül el néhány frissítés és nemhogy javít, de még ront is a teljesítményen.

Tavaly a Ferrarinál fordul elő hasonló a második félévben, amelynek alapvető hatása lett arra, hogy Lewis Hamilton végül olyan simán söpörte be ötödik világbajnoki címét. Mire ugyanis rájött a Ferrari, mitől esett vissza a tempó, addigra a brit ász már messze járt a pontversenyben (ehhez pedig még hozzájött Vettel számos egyéni hibája is).

A Renault éppen kezdett formába lendülni Monaco után, Ausztriában azonban váratlanul és drasztikusan visszaesett az istálló. Nagy-Britanniában sem alakult jobban a péntek, így néhány, gyengének mutatkozó frissítést egyszerűen leszerelt az autóról a csapat és visszatett egy már bizonyított, korábbi verziót. Daniel Ricciardo szerint ez remek lépés volt, a korábban jóval gyorsabbnak tűnő McLarent ugyanis sikerült befogni az időmérőn.

A Renault a pénteki nagy hátrány után fordítani tudott a McLaren ellen


„Némelyik újítás fent maradt, néhányat viszont levettünk. Kicsit frusztráló, mert a mérnökök keményen dolgoznak a szélcsatornában és nagyon bosszantó tud lenni, ha a pályán ezek az eszközök nem működnek. De el kell fogadni, hogy időnként megtörténik az ilyen és vissza kell térni egy korábbi verzióhoz” – magyarázta a formajavulást Daniel Ricciardo.

„A Red Bullnál is volt ilyenben részem, pedig ők igazán jók az autó fejlesztésében, de ott sem működött minden. Az Ausztria utáni fordulat igen biztató, mert két hete nem voltunk túl bizakodóak, hogy egy-két hét alatt ekkora hátrányt lefaraghatunk.”

„A beállítások terén is nagyot léptünk előre, pedig papíron ez a pálya nem igazán kedvez nekünk, leginkább a gyors kanyarok miatt. Biztos, hogy szoros csatát vívunk majd a McLarennel, még pénteken is úgy tűnt, alaposan lemaradtunk, ezért is jó látni, hogy elkaptuk őket” – mutatott rá Ricciardo, aki a hetedik rajtkockát csípte meg Silverstone-ban, csapattársa, Nico Hülkenberg pedig a tizediket.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: