Nem is annyira teljesítményben, hanem inkább a pályán kívüli, humoros megnyilvánulásaival. Közel három szezont húzott le együtt a két pilóta, csapatfőnökük szerint pedig a jóval rutinosabb ausztrált imádta a sajtó a gyakori, humoros megnyilvánulásai miatt, tizenéves társa viszont a rajongókkal ellentétben nem volt éppen a média kedvence.
A tavalyi, monacói versenyhétvégéig rengeteget hibázott is, ám szép fokozatosan teljesítményben elkezdte felülmúlni a rutinosabb csapattársat, aki sok szakember szerint éppen emiatt „menekült” a gyári Renault istállóhoz. Most nemhogy a futamgyőzelem, hanem a dobogó is távoli álom csak a hétszeres futamgyőztesnek. Igaz, ezt már tavaly is lehetett sejteni, hogy visszalépés számára a Renault, ezt a Red Bull-Honda másfél héttel ezelőtti sikere külön alá is húzta.
Verstappennek új feladatköre lett, neki kell húznia az energiaitalos istállót, mivel csapattársa, Pierre Gasly egyelőre egyáltalán nem találja a formáját, de a jelek szerint éppen ez hozza ki a legtöbbet a még mindig csak huszonegy éves hollandból. A francia autóját egyébként tüzetesen kivizsgálta a mérnöki gárda, de semmilyen rejtett hibát nem talált, úgyhogy nemigen maradt kifogás a látványosan gyengébb teljesítményre.
Ricciardo távozása pedig úgy tűnik, jó hatással volt Verstappenre. „Daniel hatalmas karakter, szenzációs humorérzékkel. Az autóból kiszállva Max mindig kicsit Daniel mögé szorult, néha olyan volt, mint egy vicces kistestvér” – idézi Christian Hornert a Motorsport.com szakoldal.
„Amióta Daniel elment tőlünk, Max csapaton belül kétségtelenül vezérré vált és rögtön megörökölte az ezzel járó felelősséget is. Egészen más feladata lett, ő pedig az érettség egy teljesen más szintjére lépett fel, látványosan céltudatosabbá vált. Sokkal kiteljesedettebb pilóta lett belőle” – fogalmazott Horner, aki nemrég azt is elmondta, hogy a jelenlegi mezőnyből Verstappent tartja a legjobb pilótának, még Lewis Hamiltonnál is jobbnak.