DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 17. vasárnap
F1

Gasly sorozatos gondok miatt maradt le

Pierre Gasly aggasztóan gyenge teljesítményt nyújt a Red Bullnál. Bár főnökei igyekeznek védeni a franciát, a dobogó közelébe sem kerül, miközben csapattársa már futamgyőzelmet is szerzett.

Nem is nézett ki rosszul első látásra Pierre Gasly szempontjából az Osztrák Nagydíj leintése, ugyanis a diadalmaskodó (és visszatérése után a Honda első győzelmét megszerző) Max Verstappen és Charles Leclerc mögött érkezett a másik Red Bull, Pierre Gasly is. A gond csak annyi, hogy a fiatal francia kört kapott az első két helyezettől és csak hetedik lett.

A Francia Nagydíj rosszul sikerült a második számú Red Bull-nak, az összképen pedig Ausztriában sem sikerült javítania semmit, ráadásul minden pályán jelentősen lassabb, mint Max Verstappen. Dr. Helmut Marko, az istálló főtanácsadója viszont semmiképpen nem kívánja lecserélni, sőt, a jövő évi felállással sem szeretne foglalkozni őszig.

„Pierre keményen dolgozik a csapatban, az utóbbi időszakban jóval gyakrabban szimulátorozik is. Ebben a pillanatban is a szimulátornál végzi a munkát, ezért nincs is itt már. Nem tervezzük, hogy más pilótával helyettesítenénk. Igen fiatal mérnökökkel van körülvéve, ez sincs éppen a segítségére. Ráadásul a barcelonai ütközések kicsit elvették az önbizalmát is” – nyilatkozta a főtanácsadó.

Óriási a kontraszt a két Red Bull-pilóta produkciója között


„Láttunk már néhány erősebb versenyt Pierre-től, közösen fogjuk őt újra a kellő szintre hozni. A jövő évi pilótafelállásra sem gondolunk szeptember-októbernél korábban” – tette hozzá Marko. Az érintett is elismeri, hogy a Red Bull Ringen sem volt jó futama, egyik probléma szülte a másikat, ezért esett folyamatosan hátra.

„Az elején nagyon szenvedtem a forgalommal, sok időt elvesztegettem. Hólabda-effektusként egyre csak növekedtek a gondok, ahogy minél több időt vesztegeltem lassabb autók mögött, minden alkatrész kezdett túlmelegedni, így még jobban szenvedtem Kimi Raikkönennel, illetve a körülöttem levő autókkal” – emlékezett vissza Pierre Gasly.

„A kerékcsere után rögtön túl keményen kezdtem nyomni, így kicsit tönkretettem az első abroncsaimat már az első körökben. Utána a gumik hólyagosodásával kellett megküzdenem, saját magamnak tettem nehézzé a délutánt, nem jól menedzseltem a gumijaimat. Egyelőre még keresem azt a vonalat, ami a leginkább illik a vezetésemhez. Max rettentő kényelmesen tudja vezetni az autót, nálam sajnos nem ez a helyzet. Néhány hétvégén egész jó irányt találunk, máskor viszont nagyon bonyolult a helyzetem. Tovább dolgozunk, mert alapvetően versenyképes pilóta lennék, kicsit sem vagyok boldog az eddig nyújtott teljesítményemmel, de nem adjuk fel” – fogalmazott Gasly.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: