Előregondolkodott a Toro Rosso-Honda, amikor meghozták azt a döntést, hogy Danyiil Kvjat versenyautójában a leplombált, új erőforrás két komponenséhez is hozzányúltak. A fejlesztett MGU-H-t és turbófeltöltőt azért piszkálták meg, hogy a jövőben minimalizálják a rajtbüntetések mértékét, egyébként semmi bajuk.
A szigorú motorszabályok miatt az egységek minden egyes alkatrészét speciális módszerrel, hitelesítve lezárják, hogy a fontosabb mozgó alkatrészeket ne lehessen csak úgy kicserélni, illetve megjavítani. A Honda úgy határozott, hogy a jelenleg még csak a (szabályoknak megfelelő) harmadik darabot használó Danyiil Kvjatnál (ellenőrzött körülmények között) leveszik a plombát, ezzel technikai értelemben a negyedik turbót és MGU-H-t fogja használni az orosz, pedig valójában semmit nem cserélnek ki.
Mivel a Toro Rosso is használja a továbbfejlesztett erőforrást Franciaországban, ezért belsőégésű motorból, MGU-K-ból, vezérlő elektronikából már többet használt fel Kvjatnál, mint amit büntetés nélkül szabadna, így ezzel a plusz büntetéssel abszolút nem veszít semmit. Amennyiben a későbbiekben ismét új komponensre lenne szüksége Kvjatnak, akkor már nem tíz, csak öthelyes visszasorolásban részesülne a szabályok értelmében (immáron minden elemet tekintve).
Tehát, ha az orosz pilótának a későbbiekben akár az előbb említett kettő, akár a többi komponensből cserére lesz szüksége, már csak öt helyet bukik a rajtrácson. Franciaországban Kvjatnak teljesen biztosan a mezőny végéről kell majd rajtolnia, de ezzel számoltak is előre. A Red Bull és a Toro Rosso is egyértelműen kinyilvánította korábban, hogy inkább vállalják a gyakoribb büntetéseket, annak érdekében, hogy a Honda szabadabban kísérletezhessen újabb és újabb fejlesztéseinek bevetésével.