Fernando Alonso öt szezont húzott le a Ferrarinál, kétszer is nagyon közel került a világbajnoki címhez, ám 2010-ben és 2012-ben is az utolsó futamon bukta el lehetséges harmadik bajnoki elsőségét, ebből 2010-ben járt jóval közelebb a sikerhez. A Scuderia Sebastian Vettelt hozta a helyére 2015-ben, de az átütő siker azóta is várat magára, a Mercedes dominanciája miatt többnyire nem volt reális esély a világbajnokságra, csak futamgyőzelmek jöttek össze.
Illetve idén eddig még az sem. Bár Kanadában Sebastian Vettel a (Ferrari istálló saját bevallása szerint is) tervezési hibákkal küzdő SF90-essel az első helyen haladt át a célvonalon, egy versenybírói döntés következtében elvették győzelmét és csak másodikként rangsorolták, helyette Lewis Hamilton nyert, aki eredetileg mögötte ért célba.
Rengetegen kinyilvánították már véleményüket az esetről, a többség egyértelműen a büntetés ellen foglalt állást. Bár a Ferrari felülvizsgálati kérelmet nyújtott be, tehát az eredmény nem tekinthető véglegesnek, de az ilyen helyzetekben nagyon ritkán szokott előfordulni, hogy a bíróság végül máshogy dönt.
Vettel hibájáról és büntetéséről Fernando Alonsót is megkérdezték a későbbiekben. „Jobb, ha inkább nem mondok semmit, mert úgyis teljesen jelentéktelen a véleményem, ráadásul korábban már szinte mindenki más is elmondta, hogy látja a dolgot” – reagált a kétszeres világbajnok.
Bár a hétvégén nagy sikert ért el, némi szerencsével, de pályafutása során másodszor is megnyerte társaival a Le Mans-i 24 órás autóversenyt, mégis arról kérdezték, jövőre visszatérhet-e a Formula-1-be a Ferrari színeiben. „2020-ban a Ferrarival? Nem tudhatjuk, mi történik a későbbiekben, de nem a WEC-ről kellene inkább beszélgetnünk itt?” – adott kitérő választ a spanyol ász.
„Júliusig nemigen gondolok a jövőmre, de jövőre ennyi különböző dolgot már nem szeretnék csinálni, mint idén, mert eléggé szétaprózódhat a figyelmem tőle, márpedig a megfelelő összpontosítás alapfeltétele annak, hogy egy pilóta sikeres legyen” – tette hozzá Alonso.