Az évtized elején a Formula-1-be megérkező németet a juniorkategóriákban honfitársához, Michael Schumacherhez hasonlították, sorra nyerte a bajnoki címeket és egészen fiatalon bekerült a száguldó cirkuszba is a Williams színeiben. A nagy áttörés azonban elmaradt, Hülkenberg továbbra sem került dobogóra, igaz, ebben nagy szerepe van annak, hogy kevésbé versenyképes istállóknál kapott csak lehetőséget.
Az elmúlt hétvégén már 165. alkalommal állt rajthoz a Formula-1-ben, de csak mérsékelt sikerrel szerepel eddig. Pedig saját bevallása szerint reális esély mutatkozott arra, hogy 2014-től a Ferrari versenyzője legyen Fernando Alonso társaként, ám végül a szerződés kútba esett, mert Maranellóban inkább Kimi Raikkönen mellett tették le a voksukat. 2013-ban Hülkenberg kifejezetten remekül versenyzett, háromszor is a legjobb hat között végzett a nem túl acélos Sauberrel, végül mégsem mellette döntöttek.
Pedig a távozó Felipe Massa helyére hívta a vörös istálló, azt azonban a német sem fogja soha megtudni, mennyire is állt közel a szerződéskötéshez. „2013 végén dőlt el a dolog, de sosem tudhatjuk, mennyin múlott a kontraktus, mert azok, akik ezért felelősek, nem mondják el nekünk. Lehet, hogy tényleg csak hajszálon függött” – mondta el Nico Hülkenberg a Beyond the Grid podcastjében.
„Annyi bizonyos, hogy elég sokat tárgyaltunk (a Ferrarival) és úgy vélem, reális lehetőség nyílott arra, hogy engem válasszanak. Jó ideig így is állt a dolog, de sajnos végül mégsem sikerült. Hogy vajon Alonso befolyásolta-e a csapatot a döntésben? Én is szeretném tudni.”
„Később beszéltem erről Fernandóval, de egyértelmű választ nem kaptam rá. Fernandónál sosem tudhatja az ember, hogy ugyanazt mondja-e, mint amire gondol. Időnként szereti a játékokat, ezért nem lehetek biztos abban, hogy támogatta-e az érkezésemet, vagy sem. De őszinte leszek, ez már a múlt, bárhogy is történt” – fogalmazott Hülkenberg. Azóta Alonso elhagyta a Formula-1-et és éppen a hétvégi Le Mans-i 24 órás viadalra készül, sok más egykori F1-es pilótával egyetemben.