Nagy szenzáció volt tavaly ősszel, amikor a Williams istálló hivatalosan is bejelentette, hogy a 2011-ben egy ralibalesetben súlyos (részben maradandó) sérüléseket szerző Robert Kubica 2019-ben immáron nem csak tesztpilótaként vesz részt a munkában, hanem egész szezonra állandó ülést kap.
Nem mindenki fogadta kitörő lelkesedéssel a hírt, ugyanis a tapasztalt lengyel jobb karja csak korlátozott mértékben használható a baleset óta, ráadásul a nyolc év kihagyás nagyon soknak tűnt. Az eddig látottak alapján, sajnos úgy tűnik, a kétkedőknek lett nagyrészt igaza, mivel Kubica minden egyes időmérő edzésen és futamon is lassabb, mint újonc csapattársa, George Russell. Igaz, a lengyel úgy véli, Monacóban bizonyította, hogy ismét megfelelő tempóval rendelkezik.
A Williams utolsó világbajnokát azonban egyáltalán nem győzte meg. „Sosem voltam lelkes rajongója annak, hogy visszatérjen. Számomra a Formula-1 az elit, ahová abszolút a legjobbak kerülhetnek be. Az egyetlen dolog, ami számít, hogy Robert láthatóan lassabb, mint csapattársa, aki ráadásul csak egy újonc. Itt az eredményeket kell nézni” – nyilatkozta Jacques Villeneuve. Változnak az idők, tizenegy évvel ezelőtt Kubica nyerte a Kanadai Nagydíjat, most pedig utolsó helyen végzett, ahogy a korábbi hat helyszínen is mindig.
Pedig Barcelonában az istálló még meg is cserélte a két autót a pilóták között, de a helyzet mit sem változott. „Nem vagyok a csapatnál, úgyhogy nem tudhatom, van-e bármilyen különbség a két versenyautó között. Nem láthatunk mindent kívülről, de ez a Formula-1-ben elég valószínűtlen. Ezek az autók nagyon hasonlóak egymáshoz (csapaton belül). Nem tudjuk, talán a beállítások nem fekszenek Robert stílusának, sokkal inkább Russellnek” – tette hozzá a kanadai, akinél sosem szabad elfelejtenünk, hogy 2006-ban, év közben éppen Kubicára váltotta le őt a BMW-Sauber istálló, mert nem volt elégedett a teljesítményével.