DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 23. kedd
F1

Verstappen: Logikus volt a taktikánk

Max Verstappen a legkevésbé sem hibáztatja csapatát, amiért ennyire későn futhatta meg utolsó gyorskörét. Már a Q1-ben is érezte, hogy rizikós lesz a közepes gumi, végül rajtavesztett.

Előre borítékolható volt, hogy a három topcsapat versenyzői megpróbálnak közepes keveréken bejutni a kvalifikációs edzés döntő szakaszába, ez azonban nem mindenkinek sikerült. A két Mercedes és a két Ferrari simán továbbment, a Red Bull hátránya viszont már túl nagy volt ehhez.

Pierre Gaslynál még időben kapcsoltak és lágy keveréken küldték ki, így a Q2 derekán egy remek körrel biztosította helyét a legjobb tízben. Max Verstappennek azonban már csak egy lövése maradt a legvégén és egészen biztos, hogy tovább is jutott volna. De ahogy azt már nem egyszer láthattuk, ha egy másik pilóta (jelen esetben Kevin Magnussen) nagyot hibázik és összetöri az autóját, a piros zászló és az idő lejárta egyben azt jelenti, hogy jó részidők ellenére az adott versenyző nem juthat tovább.

Utólag mindenki okos, gondolja Verstappen


Így járt Max Verstappen is, aki viszont nem mérges a csapatára, mivel előre megbeszélték a stratégiát és pontosan tudták, hogy kockázatos lesz. „Hát, utólag már könnyű okosnak lenni, de abban a pillanatban egészen logikus lépésnek tűnt, amit tettünk. Nem volt annyi tapadásom, amennyit szerettem volna, ráadásul a hajtűben forgalomba kerültem, ha az nincs, így is sikerült volna a továbbjutás. Amikorra kiértem a lágyakkal, sajnos a kör vége előtt jött a piros zászló, ez balszerencse” – magyarázta a Red Bull holland pilótája.

Utólag természetesen az érintett is elismeri, hogy jobb lenne a negyedik-ötödik kockából indulnia lágy keverékkel, mint közepessel a tizedikről (Sainz büntetése és Magnussen valószínűsíthető bokszutcai rajtja miatt időközben a 11. rajtkockából kilencedik lett). „Természetesen a legnagyszerűbb az lenne, ha közepessel indulhatnék a negyedik-ötödik helyről. A tizedikkel (ekkorra Sainz büntetése még nem derült ki) csak annyi előnyünk van, hogy az előttünk futó autók többsége lággyal megy, tehát majd eléjük kerülök később, viszont addigra az első háromhoz képest rengeteg időt veszítek. Úgyhogy sokkal inkább rajtolnék ötödikként a lágy abroncsokkal, mint a tizedikről a közepessel” – mutatott rá Verstappen.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: