Monte-Carlóban nem szerencsés az egyébként is rendkívül szoros középmezőnyben kihagyni egy másfél órás szabadedzést, de Carlos Sainz szerencsétlenségére éppen a csütörtök délelőtti gyakorlás elején ütötte fel fejét egy probléma a Renault-erőforrásnál, így értékes időt veszített a garázsban vesztegelve.
Az energiatároló komponens cseréjét követően a második edzésen már végre normálisan részt vehetett, így a délelőtti négy körét további negyvenhéttel toldotta meg. Ennek ellenére úgy érzi, kihagyott első másfél órája erősen visszaüt majd számára a hétvége további részében, de azért bízik abban, hogy talán szombaton még valamit visszahozhat.
„Monaco az utolsó hely, ahol kilencven percen át a bokszban akar vesztegelni az ember, kihagyva ezzel a teljes első szabadedzést, miközben a többiek folyamatosan a pályán köröznek” – panaszkodott Carlos Sainz a Monacói Nagydíj csütörtöki edzésnapja után.
„30-40 kör lemaradásban vagyok a riválisokkal szemben, de a szerelők így is csodálatos munkát végeztek, hogy még az FP1 végén ki tudtak küldeni engem egy installációs körre. Az elveszett harminc-negyven kör viszont biztos, hogy fájni fog a hétvége további részében, remélem, azért valamennyit be tudok hozni a lemaradásból.”
„Fontos, hogy lépésről lépésre egyre feljebb tornásszam magam, ezen a pályán ráadásul a kvalifikáció hatványozottan fontos. Bőven van még hova javulnunk” – tette hozzá a délután a 13. legjobb időt elérő spanyol McLaren pilóta. Mindenesetre a Renault a jelek szerint továbbra is új erőforrásának megbízhatóságával küzd, idén már nem az első és nem is a második eset, hogy edzésen, vagy versenyen beadja a kulcsot a francia motor.