DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Nem csak a Ferrari bukott a fejlesztésekkel

Óriási reményekkel várták Barcelonát a Ferrarinál, de a frissítések ellenére az istálló csúfosan leszerepelt. Nem voltak azonban egyedül ezzel, a Racing Pointnál is visszafelé sült el a sok újítás.

Minden Formula-1-es autó egy rettentően komplex rendszert alkot, ami a fejlesztések területén is kiütközhet. Rengetegszer előfordul, hogy olyan új alkatrészek, amik a tesztpadon vagy a szélcsatornában jól teljesítenek, a pályán végül nem hozzák a várt eredményt, netán még visszaesést is hoznak a teljesítményben.

A Ferrari nagymértékű frissítést hajtott végre versenyautóján, remélve, hogy ezzel a Mercedes elé kerülhetnek végre, ám ehelyett még tovább nőtt hátrányuk a riválissal szemben, ráadásul még a Red Bull-Hondával versenyző Max Verstappen is legyőzte a két vörös autót. A Racing Point is hasonló cipőben jár, nagyon várták az új fejlesztési csomagot, amit Spanyolországban vetettek be, a versenyautó viszont kicsit sem úgy reagált a változtatásokra, ahogy várták, egyetlen pillanatig sem voltak versenyben a pontszerző helyekért.

A rutinos mexikói pilóta, Sergio Perez eléggé aggódik is amiatt, hogy az RP19 teljesítménye semmit nem fejlődött, pedig az első vezetőszárnyon, az oldalterelőkön és a felfüggesztésen is sokat dolgoztak.

A Racing Point sem került semmivel előrébb a nagy fejlesztési csomaggal


„Igen, aggódunk. Spanyolországban elszomorító volt a teljesítményünk, sokkal rosszabb, mint amire számítottunk. Meglátjuk, hogyan alakul később, abban reménykedünk, hogy csak azon a bizonyos pályán nem működtek a frissítések és csak ott szenvedtünk ennyire” – nyilatkozta Perez.

A nagyobb baj az, hogy egyelőre a probléma okát sem lelik. „Még néhány alkatrészt vizsgálgatunk, de jelenleg nem tudunk magyarázatot adni az előző versenyhétvégén látott gyenge teljesítményünkre. Egész évben keresgéljük egyelőre a tempónkat, de remélhetőleg itt, Monacóban erős pontszerzőként végezhetünk.”

„Döntő többségében a Formula-1-ben 95%-ban az autó a döntő, 5%-ban a pilóta tudása. Itt viszont talán kicsit nagyobb jelentősége lehet a versenyzőnek, mint öt százalék. A szombati napnak itt az átlagosnál sokkal nagyobb szerepe lesz” – mutatott rá Monte-Carlo sajátosságára a tapasztalt mexikói.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: