Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. szeptember 15. vasárnap
F1

Helyszíni: A Ferrari már fogadkozni sem mer

Egyelőre úgy tűnik, hogy bejönnek az előzetes jóslatok: a Monacói Nagydíj első edzésnapján a Mercedes olyan csapást mért az ellenfelekre, hogy arra nehéz bármit mondani. A fölény hatására a Ferrarinál például már fogadkozni sem mernek: Mattia Binotto csapatfőnök és a gárda többi tagja is elismerte, hogy egyelőre nem képesek többre…

Túlzás nélkül lehet sokkolónak titulálni azt a fölényt, amivel Lewis Hamilton uralta az első monacói edzésnapot: az eredménylista élén záró brit a mögötte végző csapattársra, Valtteri Bottasra 8 századot, a 3. pozícióba feliratkozó Sebastian Vettelre viszont már majd’ 8 tizedet vert. Mit lehet erre mondani? Talán annyit, hogy a jelek szerint a csillagosok csak saját magukat tudják megverni, ami a hercegség kacskaringós városi pályán – mint tudjuk – a legnagyobbakkal is megtörtént már. Az izgalmaknak az tenne a legjobbat, de ennyire előreszaladni persze még nem szabad.

„Minden pilóta számára egy álom Monacóban egy olyan autót vezetni, amelyből ki tudod hozni a legjobbat, és amelyik kedvez a képességeidnek. Büszke vagyok a csapatra, a célunk pedig az, hogy valami igazán emlékezeteset alkossunk ezen a hétvégén” – mondta Hamilton, aki az egész csapattal, sőt, az egész F1-es közösséggel együtt Niki Laudát gyászolja. Erről talán csak a száguldás tudta elterelni a figyelmét, máskülönben nehéz lett volna ilyen teljesítményt nyújtani: „Minden évben, amikor idejövünk, egyre gyorsabbak vagyunk, de ezt csak akkor érzékeljük igazán, amikor közel megyünk a szalagkorlátokhoz. Hihetetlenül intenzív itt a vezetés, így tényleg nagyon összeszedettnek kell lenni” – fogalmazott a ponttáblázatot vezető ötszörös világbajnok.

Vettel és a nyitányt csupán a 10. helyen záró helyi reménység, Charles Leclerc egyaránt az abroncsok viselkedésével indokolta a harmatos kezdést. Mindketten arról számoltak be a nap végén, hogy a délutáni gyakorláson képtelenek voltak megfelelő működésre bírni a Pirelliket: mint megjegyezték, nem kedvezett számukra az, hogy borongós volt az időjárás, némi segítséget jelentene, ha melegebb lenne a környéken, de – ahogyan azt hangsúlyozták – szombattól talán számukra kedvezőbb lesz az idő. Vérmes reményei egyébként nincsenek a vörösöknek, akik a Spanyol Nagydíjat követő kétnapos tesztelés óta tudják, hogy a felzárkózás nem lesz egyszerű:

„Az idei gumik eltérőek a tavalyiaktól, amiről senki nem tehet, ez csupán egy tény. Tavaly sokkal könnyebben tudtuk kezelni az abroncsokat, most viszont ez sokkal komplikáltabb” – fogalmazott a csapatfőnök, Mattia Binotto, aki hosszasan ecsetelte a megoldáshoz vezető út összetettségét, azzal kapcsolatban viszont nem adott érdemi választ, hogy mire célzott néhány napja, amikor kijelentette: „különböző koncepciókat” vizsgálnak az autóval kapcsolatban.

Az általános közvélekedés a paddockban az, hogy akárcsak Barcelonában, Monacóban is a Red Bullnak lehet nagyobb esélye arra, hogy üldözőbe vegye a Mercedest. Az energiaitalosok napja nem volt egészen problémamentes: Max Verstappen a délelőtti tréninget a csillagosok mögött zárta, délután viszont az RB15 vízszivárgása miatt sok időt veszített, így a 6. helyen landolt saját csapattársa, Pierre Gasly és a Toro Rosso meglepetésembere, Alex Albon mögött. „Ahhoz éppen elég kört mentem, hogy magabiztos legyek az autóban” – mondta a holland. „Sok beállítást kipróbáltunk és elégedett vagyok azzal, amink van. A Mercedes nagyon erős, nem hiszem, hogy harcolhatunk velük a rajtelsőségért, de a második és a harmadik helyezett között elég nagy az űr, így a kvalifikáción azt talán megcélozhatjuk magunknak.”

Albon komoly vállveregetéseket kapott a napi teljesítményét: „Szerintem jól működött az autó, most át kell néznünk a mai adatokat és finomhangolnunk kell szombatra. Tetszett, amilyennek éreztem. Óvatosak vagyunk, mert tudjuk, hogy szombatra a többiek is javulni fognak, viszont jó érzés, hogy ma az első öt között végeztünk” – fogalmazott a brit újonc, akit a csapatvezetés és a Toro Rosso mérnökei sem győztek dicsérni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?