Megszokhattuk, hogy két Formula-1-es idény között sűrűn olvashatunk hangzatos ígéreteket szinte minden istállótól a felzárkózásról, a kitűzött célokról. A Red Bull-Honda formációtól is nagyon sokat várt az istálló főtanácsadója, a téli tesztek után öt futamgyőzelmet vizionált, bár azóta ebből jelentősen visszavettek. Igaz, a bikák legalább valóban felzárkóztak a Mercedesre és helyenként a Ferrarikat is megelőzi Max Verstappen.
A Renault-ról is az a hír járta, hogy idén szintet lépnek és már a Ferrari-Mercedes-Red Bull trió sarkába érnek azok után, hogy tavaly már felléptek a konstruktőri negyedik helyre. Egyelőre az idei év hatalmas csalódás a franciák részéről (mindössze kétszer sikerült pontszerző helyen végezni a lehetséges tíz lehetőségből), amit a gárda ügyvezető igazgatója is elismert. Azt azonban tagadja, hogy valaha is mondott volna olyat, hogy a legjobb három csapatot fogják veszélyeztetni.
„Hogy a legjobb hárommal is versenyben leszünk? Nem, ilyet én soha nem mondtam. Erre az évre világosak a célok. Lehet, hogy valaki a gárdából mondta ezt, de egészen biztosan nem én. Gyakran kérdezik tőlem, mikor érünk fel végre a dobogóra, de egyelőre a dobogós helyek normál körülmények között elérhetetlenek idén számunkra” – mutatott rá Cyril Abiteboul.
„Természetesen szeretnénk odaérni, de ha megnézzük a jelenlegi Formula-1-et, soha ilyen stabilak nem voltak a futamgyőztes csapatok. 2014 óta csak nagyon kevés olyan esetet láthattunk, amikor nem Mercedes-, Ferrari-, vagy Red Bull-pilóta végzett a pódiumon.”
„Egyetérthetünk, hogy ez a mostani Formula-1 egyik nagy problémája, de ez nem csak a Renault-t érinti, hanem az egész közeget. Hogy a McLaren miért győz le minket rendszeresen? A McLaren jóval több pénzből gazdálkodik. Tudják maguk, mennyit költünk? Nagyjából a Toro Rossóéval azonos a költségvetésünk, de nem hisszük, hogy óriási különbséget hozna, ha több pénzt pumpálnánk a projektbe. A McLaren többszáz emberrel többet foglalkoztat, ahhoz képest megnézhetjük, hogy alig vannak valamivel előttünk” – ecsetelte érdekesen hangzó véleményét Abiteboul.
„Sosem lesz plusz 150 millió eurónk, amire szükségünk lenne ahhoz, hogy úgy teljesítsünk, mint a Mercedes” – tette hozzá a Renault ügyvezető igazgatója. De akkor valójában mit szeretne elérni a francia gyári istálló a Formula-1-ben, ha csak relatíve kevés pénzt szánnak a programra?