Ritkán látunk ennyire sima és egyértelmű időmérő edzést a Formula-1-ben, mint amit ma Barcelonában. A tegnapi napi két szabadedzésen is leggyorsabb Valtteri Bottas agyonvert mindenkit, több, mint hat tizeddel győzte le csapattársát, Lewis Hamiltont, Sebastian Vettel pedig már nyolc és fél tizedmásodpercet kapott. Verstappen beférkőzött a Red Bull-lal a második sorba. Charles Leclerc csak az ötödik lett.
Itt nem volt kérdés, a bajnoki éllovas finn zsinórban a harmadik időmérőjén diadalmaskodott, a Ferrari pedig kezdhet félni, hogy az egész év elmegy. „Jól éreztem magam az autóban, az időmérő döntő szakaszában egyre jobb és jobb lettem, nagyon élveztem a Q3-at. Hajtott a vérem, ez nagyon összejött most” – örvendezett a pole-pozíciót megszerző Valtteri Bottas.
„A harmadik szabadedzésen nem volt könnyű, meg is perdültem, most azonban minden jól alakult. Ezek az eredmények magabiztosságot adnak, rettentően örülök ennek az eredménynek. Nagyon várom a holnapi versenyt, egyre jobban érzem magam az autóban” – tette hozzá optimistán a Mercedes finn pilótája.
„Először is ki kell emelni, hogy Valtteri egész hétvégén nagyszerűen ment, kiváló munkát végzett, én egyszerűen nem tudtam összerakni egy erős kört, a Q3-ban sem voltam jó. Túl korán ki kellett mennem, később jobb lett volna, elsőként gurultam ki és ez nem volt elég jó most” – fogalmazott a láthatóan csalódott Lewis Hamilton.
„Szép az idő, örülök, hogy az első két helyen végzett a Mercedes, várom már a holnapi versenyt. Megpróbálunk ugyanígy befutni a verseny végén is, csak a sorrendet cserélném meg szívem szerint, akkor boldog leszek” – utalt egy újabb kettős győzelem lehetőségére az ötszörös világbajnok.
„Az utolsó szektor az Achilles-sarkunk e pillanatban. Az előbb beszéltem Valtterivel, ők hihetetlenül jól mennek az utolsó részen, mi pedig szenvedünk ott kicsit. Úgy vélem, mindent kihoztunk az autóból, úgyhogy egyszerre vagyok boldog és szomorú is” – utalt a Mercedesek (különösen Valtteri Bottas) mögötti komoly hátrányra Sebastian Vettel.
„Az autó igazából nem viselkedik rosszul, de egyértelmű, hogy nem elég gyors. Az egyensúly is nagyjából rendben van, de ezekben a kanyarokban óriási szükség lenne sokkal jobb leszorítóerőre, amiben a jelek szerint jelenleg hiányt szenvedünk” – fogalmazott a Ferrari német pilótája.