Daniel Ricciardo története junior kora óta összeforrt az energiaitalos céggel, a száguldó cirkuszba is úgy kerülhetett be, hogy a Red Bull támogatta a HRT-s bemutatkozását, majd a következő évtől már a Toro Rossónál nyomhatta a gázt, 2014-ben pedig a visszavonuló Mark Webber helyét vehette át a bikák anyacsapatánál.
Öt esztendő alatt összesen hét futamgyőzelmet aratott a Red Bull-lal, egyetlen közös évükben jobbnak bizonyult Sebastian Vettelnél is (2014-ben), Max Verstappennel azonban meggyűlt a baja. Az ambiciózus holland remek teljesítményt nyújtott már az elejétől, Ricciardót pedig egyre inkább zavarta, hogy az istálló láthatóan elkezdte inkább a hollandot támogatni.
Bár a csapattársak látszólag jó viszonyban maradtak, azért akadt egy-két furcsa balesetük, például 2017-ben Magyarországon, vagy tavaly Azerbajdzsánban, ami feszültséget szított köztük, igaz, ezt a kívülállóknak nem igazán mutatták. A bakui eset kettős kiesést eredményezett, ráadásul egészen jó helyről.
Dr Helmut Marko a mai napig nehezen emészti, hogy Ricciardo tavaly elhagyta őket a Renault kedvéért, nemrég éppen arról beszélt, hogy szerinte a francia gyártó egyszerűen átverte az ausztrált, ezzel magához édesgetve pilótájukat. Nem egész egy évvel ezelőtt még a bakui esettel kapcsolatban is úgy vélekedett, hogy inkább volt Max Verstappen hibája a karambol, most azonban már homlokegyenest másképp gondolja.
„A Ferrarinál és a Mercedesnél zárt ajtókat talált, nálunk pedig már volt némi feszültség a két pilóta között Bakutól kezdve, bár ezt nem mutatták kifelé. Úgy érezte, teljesen ártatlan volt az esetnél. Ugyanakkor ő volt az, aki hátulról belement Verstappenbe. Ha Max nincs ott, nyílegyenesen ment volna tovább (a kanyarban)” – fogalmazott Marko.
„Ricciardo tíz éven át velünk volt, olyan bánásmódban volt része, hogy semmi miatt nem kellett aggódnia. Valamiért mégis másra vágyott” – tette hozzá a főtanácsadó.