DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
F1

Bottas kiénekelte a sajtot a bakui időmérőn a ferrarisok szájából!

Az Azerbajdzsáni Nagydíj első két szabadedzésén folyamatosan a Ferrari bizonyult a leggyorsabbnak, a csapat két versenyzője közül ráadásul mindkétszer Charles Leclerc tűnt az erősebbnek. Ezt kellett (volna) megbontani valakinek.

Azok után, hogy az első szabadedzés mindössze alig negyed órát tartott, a csapatoknak mindössze két gyakorlás állt a rendelkezésükre, hogy felkészüljenek a szombat délutáni kvalifikációra Azerbajdzsánban. Ez úgy tűnt, hogy a Ferrarinak sikerült a legjobban, hiszen mindkét szabadedzést megnyerték, ráadásul kifejezetten kényelmes előnnyel. A két versenyő közül úgy tűnt, Charles Leclerc van a jobb formában, a monacói ugyanis mindkétszer meg tudta előzni Vettelt.

Amikor a csapatok az időmérőhöz értek, a Q1-ben máris elő kellett, hogy vegyék a piros zászlót, ugyanis ezúttal egy újabb Williams tört ripityára, igaz, a lengyel ezúttal csak és kizárólag magának köszönhette a bukást. Kubica egyébként csont nélkül ki is esett utolsóként, ahogy rajta kívül nem jutott be a Q2-be Lance Stroll, Romain Grosjean, Nico Hülkenberg, valamint Kubica csapattársa, George Russell sem. A Q1-et egyébként némi meglepetésre Pierre Gasly fejezte be az élen, és majdnem egy tizedet adott is Charles Leclerc-nek, de például sem Sebastian Vettel (7.), sem Valtteri Bottas (6.) nem erőltette meg magát, a lényeg itt nyilván a továbbjutás volt.

A pályajavítási munkálatok miatt az időmérő középső szakasza jókora csúszással kezdődött, amikor pedig magyar idő szerint 15:50-kor végre-valahára kijöhetett a mezőny, az első körök után a Red Bull állt a tabella élén. A szabadedzéseket uraló Ferrari körei ekkor nem sikerültek kifejezetten jól, Leclerc eleinte csak ötötik, Vettel pedig csak tizenkettedik helyen állt. Ez a szakasz sem múlt el piros zászló nélkül, ráadásul ezúttal aki összetörte az autót, az a pole-pozíció talán legfőbb várományosa, Charles Leclerc volt, ráadásul ugyanott, mint Kubica.

leclerctörés



A piros zászló gyakorlatilag félbevágta a Q2-t, így a szabad pályán 7 perc és 41 másodperc állt a mezőny rendelkezésére (kivéve Leclerc-t), hogy javítson. A piros zászlós periódus közben még az eső is eleredt, még egy változót adva az egyébként sem egyszerű hétvégébe. A sokáig kieső helyen álló Vettel végül be tudott menni a top 10-be, az utolsó perc megkezdésekor hetedik volt. Vettel végül egészen az ötödik helyig jött előre a Q2 leintéséig, Perez pedig a negyedik helyen jutott tovább a második szakaszból, sorrendben Verstappen, Bottas és Hamilton mögött. Hivatalosan Leclerc is továbbjutott a hatodik helyen, de rá a Q3-ban nyilván nem számíthattunk. Továbbjutott még a két Alfa-versenyző, Raikkönen és Giovinazzi, valamint a McLaren újonca, Lando Norris, illetve az egész hétvégén erős Danyiil Kvjat.

Az időmérő utolsó szekciójában már jöhetett a szokásos óriási tűzijáték a pole-pozícióért, az első mért kör Max Verstappené volt 1:41.447-tel. Amikor Bottas célbaért, három tizeddel gyorsabb tudott lenni nála. Vettel, bár Bottasnál gyorsabb volt, Hamilton ideje még az övét is überelte négy tizeddel. Hamilton 1:40.703-as idejét Vettel is csak megközelíteni tudta azután, hogy Verstappen egy időre megelőzte őt és fellépett a második helyre. Amikor már úgy nézett ki, hogy Hamilton statisztikáiban feltűnik egy újabb pole, akkor csapattársa, Bottas végül nála is gyorsabb tudott lenni, így ő nyerte az időmérőt. Majdnem a Q3-at is meg kellett szakítani piros zászlóval, hiszen Danyiil Kvjat hozzáért a falhoz, de megúszta felfüggesztés-törés nélkül, sőt, még a körét is be tudta fejezni. Kvjat végül Sergio Perez mögött a hatodik helyen fejezte be az időmérőt, Norris, Giovinazzi, Raikkönen és Leclerc előtt.

Az időmérő végeredménye:

 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: