DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
F1

A Red Bull megoldotta egyik nagy problémáját

Az évad kezdetekor az energiaitalos istálló maga is elismerte, hogy leginkább aerodinamikailag sikerült félre az RB15. A csapatfőnök szerint ezen nagyjából túlléptek, de még van egy kis gond.

2014 óta a Red Bull képtelen volt beleszólni a Ferrari-Mercedes duó világbajnoki versengésébe, többnyire csak néhány futamgyőzelem csusszant ki a bikák számára, amióta a hibridéra beköszöntött a száguldó cirkuszban. Ezért tavaly komoly lépésre szánta el magát az istálló, tizenkét év együttműködés után szakítottak a Renault-val és a visszatérése óta szinte semmit sem mutató Hondával álltak össze.

Bár kellemes meglepetésre, Ausztráliában azonnal dobogós hellyel nyitott Max Verstappen úgy, hogy még a második helyezett Lewis Hamiltont is képes volt támadni, azért nem volt minden tökéletes. A téli tesztek után és az első két versenyhelyszínen elismerték, hogy a RB15 aerodinamikája nem sikerült túl jól, de a motor erős és megbízható.

A Red Bull a karosszériát, a Honda a motort fejleszti gőzerővel


Sanghajban már sokat javult a helyzet? „Egyértelműen. Bahrein óta láthatóan előreléptünk és a legutóbbi hétvégén sokkal versenyképesebbnek mutatkoztunk. Ha megnézzük az adatokat, az első és a második szektorban jó formát mutattunk. A harmadik szektor megmutatta a gyengébb pontunkat, de már úton vannak a fejlesztések, amik hamarosan ezt is orvosolhatják” – mutatott rá Christian Horner.

„A hosszú egyenesben a Ferrari és a Mercedes jóval agresszívebb motorhasználati móddal rendelkezik, de úgy vélem, hamarosan mi is javulunk ilyen téren. Nemsokára megérkeznek azok a frissítések, amik segítenek nekünk, de ne feledjük, hogy az ellenfelek sem csak lógatják a lábukat.” Ehhez egészen biztosan hozzásegíti őket a Honda új erőforrása, amit a sajtóhírek szerint már Bakuban használatba is vehetnek és plusz húsz lóerőt tartogat a Red Bull és a Toro Rosso számára.

„Minden a fejlődésről szól, idei legfontosabb célunk az volt, hogy csökkentsük a lemaradást a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest és folyamatosan ezt is tesszük. Többször is sikerült már beékelődnünk a Ferrarik közé és láthatóan közelebb járunk a Mercedes tempójához is. Harmonika-effektusra számítok az évad közepéig. Kínában nem volt gyorsabb az autónk a Ferrarinál, az egyetlen lehetőségünk a legyőzésükre az volt, ha két kiállást választunk” – fogalmazott Horner.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: