Sanghajban a Mercedes uralkodott, ez az időmérő után a versenyen is bebizonyosodott. Az első helyért a rajtot követően egyáltalán nem alakult ki harc, Lewis Hamilton nagyon simán húzta be a Formula-1 történetének 1000. világbajnoki futamát. Hátrébb azonban láthattunk némi izgalmat a Vettel-Verstappen-Leclerc hármas csatának köszönhetően.
Korábbi kerékcseréjének köszönhetően Max Verstappen egészen közel került a még kissé hideg gumikkal visszaérkező Sebastian Vettelhez és a hosszú egyenes végén meg is előzte a Ferrarit (újabb előzés a Honda-motorral Vettel ellen Ausztrália után), ezúttal viszont a négyszeres bajnok jobban taktikázott, visszavágott, utána pedig már nem volt esélye a hollandnak az előzésre. Az időmérő edzésen látott (Verstappen által erősen vitatott) Vettel-előzés után ezúttal minden tisztán zajlott le.
A negyedik és hatodik helyen végzett a két Red Bull, Verstappen az egyik Ferrarit tehát így is megverte. Leclerc teljesen eltérő boksztaktikája miatt esett vissza és bár közelített, utolérnie nem sikerült a hollandot.
„Kicsit kipörögtek a kerekeim a rajtnál, de a futam további része egészen jól alakult. Természetes, hogy figyeltünk egymásra a startnál. A kerékcseréknél megpróbáltunk a Ferrari elé vágni, ez pedig lehetőséget adott arra, hogy támadjam Vettelt. Meg kellett próbálnom az előzést, de a végén nem volt meg a megfelelő sebességünk” – ecsetelte véleményét a Kínai Nagydíj leintése után Max Verstappen a Ziggo Sport adásában.
„A negyedik helyezés volt ma a maximum, amit elérhettem. A közepes keveréken kicsit jobban muzsikált az autó, de a Ferrarik és a Mercedes-pilóták ma túlságosan gyorsak voltak. Szerencsém volt, hogy a végén nem ért utol Leclerc, mert túl nagy volt a hátránya” – ismerte el a holland.