A 2019-es idénykezdettel kapcsolatban két dologra is igencsak büszke lehet a japán gyártó. Egyrészt Melbourne-ben önerőből megszerezték visszatérésük utáni első dobogós helyezésüket, másrészt pedig eddig hibátlan a lőlapjuk (amit mondjuk két évvel ezelőtt nem gondoltunk volna), mindkét futamon mind a négy Honda-motoros versenyautó célba ért (Bahreinben ráadásul hárman pontszerző helyen).
Ezúttal a Red Bull tempója sem volt elegendő ahhoz, hogy a pódiumra állhasson Max Verstappen, de a hétvégi nyilatkozatok alapján ez sokkal inkább az autó kevésbé jól sikerült beállításai miatt volt így, az erőforrással nem volt gond, nem úgy, mint a Renault-nál, ahol mindkét gyári versenyző szinte néhány méter eltéréssel esett ki motorhiba miatt. De a Ferrari sem volt elég megbízható, Charles Leclerc-nek ez a győzelmébe került.
Hogyan látták a Honda háza táján a Bahreini Nagydíjat? „Nehéz versenyünk volt, bár nagy pozitívum, hogy ismét mind a négy autónk meglátta a kockás zászlót, három ráadásul pontszerző helyen végzett. Ami az erőforrást illeti, újabb problémamentes hétvégét zárhattunk mindkét istállónknál, ez pedig nagy szerepet játszott a végeredményben” – elemezte a helyzetet Toyoharu Tanabe, a Honda F1-es technikai igazgatója.
„Max Verstappen ismét remekül futott a Red Bull-lal, de a végén rosszul jött nekünk a Safety Car, anélkül megint dobogón végezhettünk volna. Pierre Gasly a gumikímélésben jeleskedett, ez segítette hozzá az erős pontszerző helyhez (8. lett) egy nehéz hétvégén. A Toro Rossónál gratulálunk Alex Albonnak, hogy megszerezte első pontjait, mindössze élete második versenyhétvégéjén. Kiválóan vezetett, több nagyszerű előzést is bemutatott. Danyiil Kvjat balszerencsés módon belekeveredett egy koccanásba, de utána sem adta fel és igyekezett felzárkózni. A tanulságokat levonjuk és igyekszünk minél jobban felkészülni a következő fordulóra, Kínára” – tette hozzá a japán szakember.